Koningslust onderuit bij VOS

... (intikker)

Mannen, 1, 5e klasse D

17 december 2017 14:15

Zondag 17 december. De wedstrijd VOS - Koningslust staat op het programma. Onder leiding van scheidsrechter de Bruijn word het beginsignaal om kwart over twee gegeven. In het begin van de wedstrijd is het Jurjen Verbong met een hard schot richting de bovenhoek. De keeper van VOS tikt hem nog net tegen de lat waardoor in de rebound Roel Ghielen de mogelijkheid krijgt om hem binnen te schieten maar dit vergeet te doen en de bal over schiet. Daarna gaat het spel wat op en neer en stranden de laatste passes van koningslust meestal bij de tegenstander in de voeten. Het is wel koningslust wat meer op de helft van VOS voetbalt. Na een dik half uur spelen is het VOS dat op voorsprong komt. We gaan rusten met een stand van 1-0. Na rust is het Koningslust dat probeert te herstellen van de eerste helft en laat zien dat ze iets willen. Echter loopt het nog steeds niet hoe het moet en besluit de trainer te wisselen. Na 20 minuten voetbal in de tweede helft wordt Nick Rongen gewisseld voor Wesley Goeden. Kort daarna komt Peter Janssen in het veld voor Rob Lemmen. Er lijkt een beetje pit in het spel te zijn gekomen. Op een gegeven moment krijgt Roel Ghielen een steekballetje die hem vanuit een onmogelijke hoek in het net rost, 1-1. Hierdoor krijgt Koningslust wat hoop maar verbeterd het spel nauwelijks. Ze komen wel wat meer aan het doel maar echte kansen krijgen ze niet gecreëerd. Na wat onstuimige minuten voetbal is het VOS dat de 2-1 maakt en snel daarna ook de 3-1. Met nog een paar minuten op de klok probeert Koningslust het er nog het beste van te maken. Alleen resulteert dit niet in doelpunten en blijft het 3-1 voor VOS.