Koningslust te sterk voor Crescentia

... (e.d.)

Mannen, 1, 5e klasse D

19 november 2017 14:30

Koningslust begon sterk aan de wedstrijd al naar 5 min. voetballen wisten de mannen uit Koningslust te scoren, na een goede solo actie van Bram Rongen die zijn schot op de paal zag belande, maar zijn broer Nick Rongen wist in tweede instantie te scoren. Niet veel later was het weer raak, na goed combinatie voetbal tussen Jurjen Verborg en Mike Ottenheijm werd de steekpass op Roel Ghielen gegeven die zo alleen op de keeper af kon lopen en de bal binnen schoot. Crescentia had weinig in te brengen en veel verder als één enkele corner zijn ze niet gekomen. Halverwege de eerste helft was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld, nadat Koningslust nog driemaal wist te scoren. De eerste goal was voor Bram Rongen die de bal goed wist op te pikken na slecht uitverdedigen van Crescentia en de bal wist binnen te tikte. Niet veel later werd een steekpass gegeven op Bram Rongen die zijn man goed uitspeelde en de bal terug legde op Rik Bos die van 20 meter de bal binnen schiet. De 5-0 was weer voor Bram Rongen die de bal langs de keeper wist te schieten op aangeven van Roel Ghielen. Nog voor rust wisten de mannen uit Koningslust nog tweemaal te scoren. Eerst was het Nick Rongen die na een goede voorzet van Roel Ghielen de bal netjes binnen kopte. En net voor rust maakte Bram Rongen zijn derde goal van de wedstrijd na een goede voorzet van Jurjen Verborg, waardoor Koningslust met een 7-0 voorsprong ging rusten.

In het begin van de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld en al na 4 min voetballen wisten de mannen uit Koningslust weer te scoren. Roel Ghielen legde de bal goed terug op Peter Janssen, die de bal van 16 meter hard en onhoudbaar binnen schiet. Nog geen 4 min later was het weer raak, ditmaal Rob Lemmen die de bal van 20 meter, binnenkant paal binnen schiet, voor de 9-0 voorsprong. De 10-0 liet lang op zich wachten, Koningslust ging wat onzorgvuldiger voetballen en er werden veel kansen gemist, maar halverwege de tweede helft was het uiteindelijk raak. Na een steekpass van Bram Rongen op Roel Ghielen, die zo alleen op de keeper kon aflopen en de bal in de korte hoek, binnenkant paal binnen schiet. Helaas lukte het Koningslust niet om de nul te houden, na een hoekschop van Crescentia kwam de bal ongelukkig terecht voor de voeten van een speler van Crescentia die de bal eenvoudig kon binnen tikken. 1 minuut later maakte een speler van Crescentia nog een eigen doelpunt, waardoor Koningslust uiteindelijk met 11-1 wint.