Gemakkelijke overwinningen voor Koningslust

Ivo Schers (penalty)

Mannen, 1, 5e klasse D

15 oktober 2017 14:30

Vandaag gaat Koningslust op bezoek bij RKSVV uit Swartbroek.

Het begin van de wedstrijd is het rommelig van beide kanten, Koningslust krijgt wel wat kleine kansen. Bram Rongen ziet zijn schot geblokt worden, even later is het een corner en is het alweer Bram Rongen die de bal net over het doel kopt. RKSVV komt niet verder dan een paar rollertjes die ver langs gaan of die in de handen van Roel belanden. Dan komt Koningslust op een verdiende 0-1 voorsprong Rik Wijnands geeft van achteruit een lange bal na voren op de doorgelopen Jurjen Verbong, deze controleert de bal goed en geeft de bal breed op Bram Rongen die de bal alleen nog maar in het doel hoef te tikken. Niet veel later word het ook al 0-2 het is nu Jurjen Verbong die Roel Ghielen diep ziet gaan hij kan alleen op de keeper af en schuift de bal langs de doelman. We zijn onder tussen 3 minuten verder als Nick Rongen op rechts de bal heeft hij speelt Bram Rongen in op de rand van de 16 hij speelt zich vrij en plaatst de bal netjes in het doel waardoor het 0-3 staat. Koningslust blijft hierna doorgaan en het is uit een corner dat Wouter van een behoorlijke afstand eens een schot lost maar dit schot gaat over de goal. De volgende aanval gaat alweer richting het doel van RKSVV het is weer een lange bal van Rik Wijnands op de diepgaande Peter Janssen die de bal weet te controleren, en hem over de uitkomende keeper heen kan wippen 0-4. RKSVV krijgt nog een vrije trap deze wordt nog wat gevaarlijk omdat Roel de bal los laat maar de spits is niet scherp en werkt de bal langs de goal. Nog een moment voor rust Nick Rongen gaat diep geeft de bal breed maar word in de 16 door de keeper na de grond gewerkt, iedereen denkt aan een penalty maar de scheids geeft hem niet. Waardoor we met 0-4 gaan rusten.

Het 1ste kwartier na rust is zwak van Koningslust kant. RKSVV krijgt 2 vrije trappen kort na elkaar, de 1ste vrije trap heeft Roel nog een antwoord op, maar bij de 2de vrije trap is het Roel die de bal los laat en de spits is er als de kippen bij en maakt de 1-4. Het blijft nog RKSVV dat dan wel wat beter is maar niet echt grote kansen krijgt. Dan scoort Roel Ghielen binnen 9 minuten een hattrick. Het is Rik Bos die Bram Rongen diep stuurt deze legt hem breed op Roel Ghielen die hem binnen weet te tikken 1-5. 2 minuten later is het weer dezelfde Roel Ghielen die scoort hij krijgt de bal in de 16 schiet eerst nog tegen een tegenstander aan maar hierna haalt die uit en schiet die de bal keihard tegen de touwen 1-6. Tussendoor is het nog 1x RKSVV die het maar eens proberen met een schot dit schot word goed gepakt door Roel. Dan de 75ste minuut Rik Bos geeft de bal mee aan de diepgaande Roel Ghielen deze gaat richting doel en schuift de bal in de lange hoek erin 1-7. Het laatste deel van de wedstrijd zijn het nog wat kansen maar deze worden niet afgemaakt. Koningslust krijgt alleen in de laatste minuut nog een penalty na dat Bram in de 16 word neer gelegd, Ivo Schers mag hem nemen en hij brengt de stand op 1-8. Dit is ook de eindstand.