Jubilaris wordt getrakteerd op ruime overwinning.

RKSVN 1 (zon)

...
Roel Ghielen (intikker)
Bram Rongen (intikker)
Nick Rongen (schot)
Assist: Roel Ghielen
Jurjen Verbong (afstandschot)
... (intikker)
Roel Ghielen (schot)
Assist: Rik Bos
Roel Ghielen (intikker)
Nick Rongen (kopbal)
Assist: Roel Ghielen

Mannen, 1, 5e klasse D

8 oktober 2017 14:30

Voor aanvang van de wedstrijd tussen Koningslust - RKSVN uit Neer werd Nick Rongen gehuldigd ter ere van zijn 350e wedstrijd in het eerste elftal van V.V. Koningslust. Buiten de felicitaties werd Nick ook nog getrakteerd op een mooie 7-1 overwinning.

Koningslust voetbalde aanvallend en probeerde op balbezit te voetballen, RKSVN hanteerde vooral de lange bal en probeerde uit de counter te scoren. De eerste grootte kans was voor de mannen uit Neer, Roel Hunnekens moest twee keer reddend optreden om de bal tot een corner te verwerken. Koningslust bleef de aanval zoeken en halverwege de eerste helft was het uiteindelijk raak. Na een goede loop actie van Nick Rongen over links werd de goed inlopende Roel Ghielen aangespeeld die de bal netjes wist binnen te tikken voor de 1-0 voorsprong. Binnen 10 min tijd wist Koningslust de voorsprong met maar liefst 3 doelpunten te vergroten. Eerst vanuit een crosspass van Roel Ghielen op Nick Rongen, die op zijn beurt te bal perfect terug legde op zijn broer Bram Rongen, die de bal netjes langs de keeper binnen tikte. Niet veel later was het de beurt aan Nick Rongen zelf om te scoren, na een goede voorzet van Roel Ghielen. Uiteindelijk was het Jurjen Verbong die de bal van 25 meter hard en onhoudbaar in het doel schoot voor de 4-0 voorsprong. Op slag van rust wist de uitploeg nog iets terug te doen, na een goede steekbal kon de Spits van RKSVN alleen doorlopen op de keeper en wist de bal langs Roel Hunnekens te schieten in het doel, waardoor Koningslust met een 4-1 voorsprong ging rusten.

In de tweede helft gingen de mannen uit Neer aanvallender voetballen en in de beginfase leek Koningslust hier wat moeite mee te hebben, maar halverwege de tweede helft wist Koningslust binnen 5 min maar liefst 3 keer te scoren, waardoor de wedstrijd gespeeld was.

Het eerste doelpunt was voor Roel Ghielen die alleen op de keeper kon aflopen na een goede steekpass door de net in het veld gekomen Rik Bos. Nog geen minuut later kon Roel zijn derde goal van de wedstrijd aantekenen, na goed aangeven van Nick Rongen. Het laatste doelpunt was voor de jubilaris Nick Rongen die de bal, na een voorzet van Roel Ghielen netjes wist binnen te koppen, waardoor Koningslust met 7-1 weet te winnen.