Koningslust wint eerste competitiewedstrijd

Leveroy 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

24 september 2017 14:30

Onder leiding van de nieuwe trainer Gé Ummenthun, behaalde Koningslust een nette tweede plaats in de beker poule. Met deze goede voorbereiding begon Koningslust vandaag aan de eerste competitie wedstrijd.

Dat Koningslust een goede voorbereiding heeft gehad was meteen duidelijk. Koningslust begon sterk en toonde veel inzet tijdens de wedstrijd. Leveroy had vooral in de begin fase weinig in te brengen. De grootste kans was al na een paar min voetballen, na een goede steekpass van Bram Rongen op Roel Ghielen, die zo door kon lopen richting doel. De keeper van Leveroy kon alleen nog door een overtreding te maken, buiten het zestienmeter gebied, voorkomen dat ze op een achterstand kwamen te staan. Halverwege de eerste helft werd Koningslust uiteindelijk beloond voor hun inzet, na een goede voorzet van Roel Ghielen vanaf rechts op Rob Lemmen die de bal hard binnen schoot. Naarmate de wedstrijd vorderde ging Leveroy beter voetballen, maar veel kansen werden er niet gecreëerd. De kansen die Koninglust kreeg eindigde vooral in ongevaarlijke corners, waardoor Koningslust met een 1-0 voorsprong ging rusten.

De tweede helft ging de wedstrijd wat meer gelijk op, al waren de grootste kansen voor Koningslust. Uiteindelijk wist Koningslust na 60 min voetballen de voorsprong te vergroten. Nick Rongen legde de bal goed terug op Jurjen Verbong die vanaf de 16 meter lijn de bal hard en geplaatst binnen schoot en nog geen 3 min later was het weer raak. Een lange bal van Roel Hunnekens werd goed door gekopt door Roel Ghielen, waardoor de goed lopende Bram Rongen zo door kon lopen op de keeper en de bal netjes langs de keeper schoot in het doel, voor de 3-0 voorsprong. Leveroy moest uiteindelijk noodgedwongen met 10 man de wedstrijd uitspelen. De keeper van Leveroy kon na een ongelukkige botsing met Roel Ghielen niet verder spelen en omdat Leveroy al drie keer gewisseld had, moest er een speler gaan keepen. Jurjen Verbong besloot om deze keeper maar meteen uit te testen door van 20 meter te schieten. Zijn schot werd halverwege nog door een speler van Leveroy van richting veranderd, waardoor de bal onhoudbaar voor de keeper in het doel beland en Koninglust verdiend met 4-0 wint.