Liessel 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Liessel 2 (zon)

Mannen, 2, Groep 2 18

17 september 2017 11:30

Liesel 2 – Koningslust 2

Vandaag de laatste bekerwedstrijd op het programma van de poulefase. We hebben een week te tijd gehad om de domper van vorige week te verwerken.  Zoals bekend moest er gewonnen worden van Liesel om nog kans te maken om door te bekeren. Het weer was goed en er waren 3 supporters meegereisd.

Het was ook het tegenovergestelde van de vorige week, we vlogen uit de startblokken door goed spel en een hele snelle goal. In de 4e min was het raak met een aanval uit het boekje. Bas L krijgt de bal en vanuit achteruit ging de bal via Roel naar Koen die met een schitterende voorzet Jurrian bediende die kogelvrij stond en in kon koppen. 0-1. Daarna werd de wedstrijd een beetje gelijkwaardig en werd er aan beide kanten goed gevoetbald en veel gecreëerd. Wel een kleine smet in de eerste helft, want in de 13e minuut moest Chris L het veld geblesseerd verlaten en werd gewisseld door Tim. Even later werd het dan 1-1 door een bal die erg ongelukkig viel voor de tegenstander en zij hiervan profiteerde. Daarna moest ook Nick het veld verlaten door een blessure en hij werd vervangen door Christian. We lieten de koppies niet hangen en gingen door met het goede spel waar we mee bezig waren. Dit werd dan ook beloond. In de eerste instantie werd Koen neer geschoffeld maar daar moest de scheids niks van weten, waardoor de bal plots voor de voeten van Jurrian kwam en hij gaf het een poging en schoot de bal over de keeper in de lange hoek. 1-2. In de laatste fase in de eerste helft hadden we Mick die ons een paar keer in de wedstrijd hield door goede reddingen te verrichten.

Ruststand 1-2.

In de kleedkamer kon iedereen rustig zijn energie peil wat omhoog krikken, want er was weinig tot geen kritiek op het spel. We kwamen wederom in de 2e helft weer uit de startblokken. In de 48e min stond er namelijk al 1-3 op het scorebord. Jurrian jaagde goed door en veroverde de bal, hij kon de bal bij de ingevallen Leroy krijgen en hij ronde koel af in de lange hoek. Er volgde weer een aantal kansen aan beide kanten en het was ook een mooie wedstrijd om te kijken. In de 60e min was het raak voor Liesel. Zij kwamen via de rechterkant door en door een lange goede voorzet konden ze de bal binnentikken. 2-3. De laatste fase domineerde wij ook meer de wedstrijd en dat was aan de scoreverloop ook wel te zien. We scoorden in de laatste 12 minuten nog 3x. Leroy schoot nog 2x de bal in de lange hoek. Later nadat de keeper wel erg ver uit zijn doel stond kon Tim na een lange pass van Koen die via de kluts voor zijn voeten kwam van ver afronden. De 90 minuten waren verstreken met een 2-6 op het scorebord.

Er werd dus een goede wedstrijd gespeeld, iedereen was in zijn goede doen en dit leverde een goed resultaat op. Met 6 punten uit 3 wedstrijden is de kans zeer groot dat we door kunnen bekeren mocht er geen extreem rare uitslag volgen op de wedstrijd van liesel tegen oda deze week.