Koningslust 2 (zon) - MMC Weert 4 (zon)

MMC Weert 4 (zon)

... (schot)
... (solo)
Chris Lemmen (kopbal)
Assist: Kaj Janssen
Assist: Chris Lemmen
... (schot)
... (vrije trap)

Mannen, 2, Groep 2 18

10 september 2017 11:00

Will Verhaegh

Koningslust 2 – MMC Weert 4

Dit weekend wederom een beker wedstrijd op het programma. MMC Weert 4 komt met de opdracht om 3 punten op te halen in Koningslust.

In het begin van deze wedstrijd was dit ook zeker te zien nadat weert meteen de gevaarlijkste kansen kregen maar deze onbenut bleven. Verder de eerste helft ging het gelijk op en werd er niet zo veel gecreëerd. Behalve in de laatste fase van de eerste helft, waar wij met slordig balverlies de tegenstander in de wedstrijd hielpen. Zij konden afdrukken rond de 16 en het werd 0-1.

Tussenstand 0-1.

Na de rust wisten we dat we uit een ander vaatje moesten tappen, maar in de 48e minuut kregen we meteen de deksel op de neus. Een speler van mmc weert begon aan een solo aan de linker kant en wist ruimte voor zich zelf te creëren waardoor hij de bal in het netje kon schuiven.0-2. Drie minuten later kwamen wij terug in de wedstrijd. Chris kopt de bal perfect via de onderkant lat de kruising in via een goede corner van Kaj. 1-2. Koningslust begon daarna ook steeds beter te voetballen en kregen nog een aantal kansen. In de 61e minuut was het weer raak voor de geelzwarten. Koen en Chris speelde met een 1-2 de verdediging weg waardoor Koen zorgvuldig kon afronden. 2-2. De tegenstander leek daarna wel vermoeid en we wisten dat er meer te verdienen was dan 1 punt. Helaas mocht dit niet zo zijn want in de laatste 10 minuten kon weert de wedstrijd na zich toetrekken en schoten ze de bal in ons netje na een solo. 2-3. Meteen 1 minuut later werd de wedstrijd beslist door een vrijetrap, deze werd perfect in de kruising geschoten waardoor onze keeper kansloos was.

Dit was een wijze les voor ons, maar de focus moet richting volgende week als we richting Liesel gaan daar moeten we de 3 punten pakken willen we nog kans maken om door te bekeren.