FC Oda 3 (zon) - Koningslust 2 (zon)

FC Oda 3 (zon)

Mannen, 2, Groep 2 18

3 september 2017 10:30

Na dat we de vorige week vertrouwen hebben gekweekt tijdens een oefenwedstrijd die we gewonnen hadden gingen op weg naar Weert. Daar stond dit weekend een beker wedstrijd op het programma.

Het weer was prima en we werden aangemoedigd door de 5 meegereisde supporters.

We kwamen gemotiveerd de kleedkamer uit en dat was de eerste 25 minuten ook zeker te zien nadat we de bovenliggende partij waren met veel balbezit. De resulteerde in een paar kansen die niet werden benut maar wel door een vrije trap. Bas Lormans ging achter de bal staan en schoot deze fijnloos binnen. 0-1. Gelijk daarna waren we voor onze goal niet scherp genoeg en viel gelijk de 1-1 door een kopbal. De laatste 15 minuten was de wedstrijd meer in evenwicht en werden er weinig grote kansen meer gecreëerd.

Rust

Oda zetten de eerste 20 minuten van de 2e helft veel druk en was dan ook even de bovenliggende partij. Dit werd ook beloond want in de 65e schoten ze de bal in het netje. 2-1. Er werd hier en daar even achter de oren gekrast  met de gedachten de we dit toch even moesten recht treken. We kregen daarna ook de overhand en dit resulteerde in een goede aanval waarbij Tim de bal kreeg, hij bediende Rik Bos en Rik schoot hem zuiver tussen de palen. 2-2. Heet leek dat de spelers van Oda er redelijk doorheen zaten dus het enigste wat wij moesten doen was doordrukken. Dat is dus precies wat we deden, 6 minuten later passeerde Jeffrey een paar man waardoor Rik Bos vrij voor de keeper kwam. Rik kreeg de bal en schoot de bal tussen de benen van de keeper.2-3. Jeffrey was er overigens zo emotioneel dat Rik een dikke pakkerd kreeg. Waarschijnlijk door die kus kreeg Rik het op z’n heupen en creëerde een mooie aanval met Lars die ingevallen was, Lars speelde de bal naar Jeffrey die zelf kon schieten maar niet zelfzuchtig was en tikte door op Tim. Hij dacht niet na een schoot de bal precies langs de goede kant van de paal. 2.-4. Door hard werken van het team werden we ook niet meer echt in problemen gebracht en konden we langzaam naar het einde van de wedstrijd werken. Echter door veel opeengestapelde keuzes van de scheids waar wij het niet mee eens waren kwam er een kleine smet op deze wedstrijd. Jeffrey kreeg een rode kaart  door teveel commentaar op de scheids en onze wisselspeler Bas Lormans kon daarna zijn emoties ook niet in bedwang houden en kreeg Geel.

Ondanks het spel wat op veel punten verbeterd kon worden hebben we de eerste punten voor de beker bij elkaar gesprokkeld. Volgende week staat er weer een bekerwedstrijd op het programma, dan komt MMC Weert 4 opdraven in Sportpark de Lust.