Koningslust en MVC delen de punten in gelijkopgaand bekerduel

MVC'19 1 (zon)

... (intikker)
Roel Ghielen (schot)
... (penalty)
... (afstandschot)
Jurjen Verbong (intikker)
Assist: Rik Wijnands

Mannen, 1, Groep 1 33

3 september 2017 14:30

Op een zonovergoten sportpark de Lust speelden Koningslust en MVC hun eerste officiële wedstrijd van het seizoen 2017-2018. Voor dit bekerduel werden de 5e klasser Koningslust en 3e klasser MVC door het lot aan elkaar gekoppeld.

In de eerste helft kregen de toeschouwers een gelijkopgaande wedstrijd te zien met kansen over en weer. De eerste kans was na een klein kwartier spelen voor MVC. Rob Custers wist het net echter niet te vinden, zijn schot ging over het doel. Vijf minuten later wist aan de overkant Roel Ghielen ook niet te scoren. Zijn schot werd door de Maasbrese goalie Stan Caris uitstekend gepareerd. Na een goed half uur spelen was het MVC dat de score opende. Ron van de Kerkhof werd goed voor de keeper vrijgespeeld, met een mooie passeerbeweging verschalkte hij keeper Roel Hunnekens en tekende zo voor de 0-1. Een paar minuten later werd de stand alweer gelijk getrokken. Wesley Goeden kwam goed door op het middenveld, speelde Roel Ghielen aan in de diepte. Ditmaal wist de Koninglust- aanvaller de Maasbrese keeper wel te passeren: 1-1.

Na de rust een iets ander spelbeeld. De wedstrijd werd wat rommeliger met in eerste instantie een licht overwicht voor de gasten uit Maasbree. In de 57e minuut resulteerde het overwicht in een voorsprong voor de gasten. Een ongelukkige handsbal in het strafschopgebied werd door de scheidsrechter bestraft met een penalty die door Ron van de Kerkhof onberispelijk binnen werd geschoten: 1-2. Voor Koningslust was dit doelpunt aanleiding om er een schepje bovenop te doen. Een paar minuten later was het Bram Rongen die goed doorkwam op links, maar zijn schot eindigde in het zijnet. Vervolgens toch weer MVC dat het gevaarlijkst was. Een schot van Joris Timmermans dat net naast ging en een geweldige vrije trap van ruim twintig meter van Rob Custers dat op de lat uiteenspatte. Koningslust werd gedwongen tot countervoetbal en was daarmee in de 80e minuut succesvol. Jurjen Verbong rondde alleen voor de keeper succesvol de snelle tegenaanval af en zorgde daarmee voor de 2-2.

Beide ploegen wilden meer en bleven de aanval zoeken. In de 85e minuut leek de goed spelende Rob Custers voor MVC de wedstrijd te beslissen. Zijn schot vanaf de rechterkant zeilde over de Koningsluster goalie heen in de verre hoek: 2-3. MVC leek de wedstrijd vervolgens uit te kunnen spelen, maar werd in de slotminuut toch nog verrast door de thuisploeg. Met een verre diepe bal wist Rik Wijnands Jurjen Verbong te bereiken. Jurjen faalde ook deze keer niet en tikte na een mooie passeeractie de gelijkmaker binnen. Koningslust – MVC: 3-3.