VCH 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

VCH 1 (zon)

Nick Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

9 mei 2010 14:30

Peters, M.C.

Wedstrijdverslag VCH – Koningslust 9 mei 2010.

Koningslust sluit seizoen af met verlies tegen VCH.

De wedstrijd van vanmiddag is voor GONA een wedstrijd om de gunst van koperen instrumentenafdeling van de parochieharmonie. Voor VCH is er al nacompetitievoetbal hoewel blauwwit graag het seizoen afsluit  met de winst van de derde periode. VCH behaalt dat doel en GONA kan na de negentigste minuut terugkijken op  een seizoen met 25 behaalde punten. Die punten zijn vooral gewonnen in het najaar van 2009. In het voorjaar van 2010 geeft GONA geen vervolg aan  de sterke start van de competitie. Vooral dat laatste geeft de GONA-supporter af en toe rimpels op het voorhoofd. Naar de wedstrijd. VCH start met het genoemde doel in het vizier. Nick Rongen wil daar niet aan meewerken en start een alleengang met de bal aan de voet die door VCH-sluitpost Alex Mullekom onschadelijk wordt gemaakt. Daarna is het VCH dat aan de bal is, voornamelijk op de helft van GONA. Dennis Janssen moet handelend optreden om een vroege achterstand te voorkomen. De nul blijft nog even staan, ook mede door ingrijpen van Richard Bos en het meeverdedigen van Rik Wijnands.  In de 33e minuut is er voor GONA echter  geen houden meer aan. Ismael Masaudi schiet hard in en in “de tweede tijd” schiet Jeffrey Beumers binnen. De 1-0 staat genoteerd. Na een sportieve eerste helft volgt de thee en koffie “zonder moederdagkoekje”. Met het moederdaggevoel zoekt de GONA-aanhang weer de rand van het speelveld op. Chris Lemmen ruilt met Joël Daniëls. VCH zoekt een verdubbeling van de voorsprong. Die komt er voorlopig niet. Doelman Alex Mullekom foutert bij een terugspeelbal en Nick Rongen weet wel raad met het moederdagcadeau voor alle GONA-moeders en draagt de één tegen één op aan zijn, 85, “jarige” grootmoeder Tiny. GONA komt tien minuten lang meer aan spelen toe. Het geloof op een deling van de punten wordt ruim een kwartier voor tijd weggeschoten door Ruud Joosten.  2 – 1! Bram Rongen wisselt met Jesper Janssen die even later een cadeautje krijgt van de VCH-verdediging. Hij weet de gegeven cent niet tot een euro om te zetten. Dennis Janssen mag nogmaals redden om daarna te zien hoe Chris Lemmen  de voorzet van Nick Rongen overkopt.  Daarmee is de laatste kans van de sportieve pot voetbal ook vermeld. GONA moet het na het laatste fluitsignaal, van de prima leidende scheidsrechter Peters uit Asten, doen met een “verdiende” nederlaag. Zoals gezegd en gesproken: een wisselvallig seizoen voor GONA-één. Het vakantiegevoel is er, nu het vakantieweer nog. Na de “bruinende” zon en vertoevende terrasjes zien we elkaar terug voor de start van het seisoen 2010-2011, ergens begin september. Veel vakantieplezier!