Koningslust 1 (zon) - SJVV 1 (zon)

SJVV 1 (zon)

Rik Wijnands (vrije trap)
Bram Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

2 mei 2010 14:30

Kampen, J.A. van der

Wedstrijdverslag Koningslust – SJVV 2 mei 2010.

Koninglust op eigen kracht volgend jaar weer 5e klasser!

GONA en SJVV hebben vanmiddag de geelzwarte en roodwitte opdracht om op de voorlaatste wedstrijddag het 5e klasserschap voor het volgend  seizoen veilig te stellen. Ivo Schers, pupil van de week, laat na het fluitsignaal van scheidsrechter van der Kampen uit Budel-Schoot, zien hoe er gescoord dient te worden.GONA volgt dat voorbeeld twee maal, SJVV doet dat een maal en zodoende is geelzwart dan de winnaar van het potje voetbal van vanmiddag. Kwaliteit in het spel is er van beide kanten weinig te vinden. GONA speelt nagenoeg de gehele tweede helft met tien man, na het heenzenden van Anton Eggers, twee maal geel. Vanaf dat moment gaat GONA op zoek naar het voetbal  en vindt dat dan ook vanaf de 70e minuut. Daarvoor zijn beide teams aan elkaar gewaagd, zonder dat er zich veel echte “speelmomenten” op het veld afspelen. Terugkijkend wordt het verschil deze middag gemaakt door Bram Rongen die in de 80e minuut de winnende treffer binnen schiet. Daarvoor, in de eerste helft, heeft Rik Wijnands GONA, met een vette streep op voorsprong geschoten. Na de tweenul van Bram Rongen is het Henri Matheij die eveneens met een vette streep de aansluitingstreffer op het scorebord zet. Verder dan deze tegentreffer komt SJVV niet. Tekenend voor de wedstrijd is de koude weersgesteldheid op Sportpark De lust waar de gedachten teruggaan naar 1 mei 1945. Met het klassebehoud wordt het 65 jarig jubileum van gisteren extra luister bijgezet. De bloemen zijn er voor elk GeelZwart hart dat vanmiddag de wedstrijdbal, geschonken door Kiët de Keuning, over het veld ziet rollen. GEELZWART GONA, PROFICIAT!