Maatje te groot

Niek Schers (schot)
... (e.d.)

18 februari 2017 9:15

Vandaag (18-2-2017) stond op het programma de vriendschappelijke wedstrijd tegen Melderslo JO11-1. Van tevoren hadden we geen inschatting over de sterkte van de tegenstander. Na een goede warming-up begonnen we om 9:15 met de wedstrijd. Koningslust begon niet scherp aan de wedstrijd en het was Melderslo dat direct het initiatief nam. Binnen 3 minuten was het al 1-0 voor Melderslo.  Ook na de 1-0 is Koningslust nog niet wakker en Melderslo blijft aandringen bij het doel van Koningslust. Tot de 12de minuut weet Melderslo het overwicht niet uit te drukken in doelpunten, maar maakt dan toch de 2-0. Koningslust probeert nu wat terug doen maar weet zelf voetballend geen kansen te creëren. In de 16de minuut is het dan toch Koningslust dat scoort met een bekeken schot na een fout in de defensie van Melderslo. Hierna is Melderslo dat het spel blijft bepalen en ze lopen uit naar een 4-1 voorsprong in de rust. Na de rust probeert Koningslust wat meer te voetballen en dit resulteert ook in een aantal goede mogelijkheden. Helaas worden deze kansen niet verzilverd. Door de aanvallende intenties ontstaan er gaten achterin bij Koningslust waar Melderslo van weet te profiteren. Hierdoor kunne ze uitlopen naar een 6-1 voorsprong. Ondanks de achterstand blijft Koningslust de 2de helft voetballen. Uit een corner kan Koningslust in de 33ste minuut wat terug doen. De corner wordt door een eigen speler van Melderslo achter de doellijn gewerkt 6-2. Na de 6-2 weet Koningslust niet meer aan te zetten waardoor Melderslo nog uit kan lopen naar een 8-2 overwinning. Helaas was Melderslo een maatje te groot voor ons. Volgende week kan iedereen lekker Carnaval gaan vieren zodat we daarna met nieuwe energie aan de 2de competitiehelft kunnen beginnen.