Kninglust E1 - SVVH E1

... (intikker)

13 mei 2017 10:00

Tim Wijnands

Eindelijk na 2 weken niet gevoetbald te hebben mochten we de laatste wedstrijd van het seizoen spelen. In kampioensstemming werd aan de wedstrijd begonnen tegen de nummer 2 van de ranglijst. Vol aan de bak dus. In een iets andere opstelling werd er afgetrapt en dat bleek allemaal wel wat onwennig. Dit resulteerde dan ook in een snelle achterstand. Hierna kwam Koningslust beter in de wedstrijd en herstelde zich wat in een 3-3 ruststand resulteerde. In de rust werd besloten om de opstelling weer om te gooien in het oude vertrouwde ritme. Dat ritme bleek van belang te zijn want Koningslust wist de wedstrijd naar zich toe te trekken en kwam op voorsprong. Na het missen van enkele goed mogelijkheden begon de vermoeidheid toe te slaan. Hierdoor werd er te veel ruimte aan de tegenstander gelaten. Het was vervolgens overleven, maar helaas zat dit er niet in en wist Heibloem de achterstand 5 minuten voor het einde om te buigen in een 4-5 voorsprong. Jammer voor vandaag maar over het hele seizoen kunnen zeggen dat de E1 verdiend kampioen is geworden, door goede inzet en goed voetbal. Nogmaals gefeliciteerd.