Ruime overwinning

Assist: Tim Vaessen
Marouan Verviers (scrimmage)

18 maart 2017 9:30

Vandaag reisde we af naar Oda voor een wedstrijd om de 2de plek in de competitie ranglijst. Met een nieuwe leiding, dus na even wennen begon Koningslust goed aan de wedstrijd. Mooie passes en strakke ballen over de flanken. Na 10 minuten worp dit al zijn vruchten af en wist Levi de bal voor de voeten van Tim te leggen. Tim wist met een uitstekend schot Koningslust op voorsprong te zetten. 10 minuten later kreeg Tim de bal aangespeeld door Niek, ook deze was onhoudbaar voor de keeper van Oda. Zo gingen we rusten met een 2-0 voorsprong.

Stan, die in de eerste helft de 0 hield, ging vol goede moed de 2de helft in. Ook de andere jongens hadden er zin in en begonnen sterk aan de 2de helft.  Koningslust zette veel druk op de verdediging van Oda, en dat leidde al snel tot resultaat. Tim schoot de bal voor, Levi liep weg van de verdediger en kon de bal zo in het doel van Oda tikken. Toen ging het hard, 3 minuten later was het weer raak en kon Niek, die vanuit de verdediging naar voren kon lopen en maar liefst 3 spelers van Oda het bos in wees de bal achter de keeper schieten. We bleven in de aanval, maar Oda werd ook sterker. Toch was Koningslust weer aan de beurt om te scoren. Met een scrimmage voor het doel was het Marouan die de bal in het doel wist te schieten.

Dit gaf de mannen van Koningslust zoveel vertrouwen dat ze dachten dat ze vergaten dat Oda ook kon scoren. Dit gebeurde ook in de 46ste en de 49ste minuut.

Ondanks de 2 tegendoelpunten wist Koningslust ruim te winnen van Oda met 2-5.