Uistekende Overwinning

Niek Schers (corner)

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 2e klasse 402

4 maart 2017 10:30

Vandaag starten we met de eerste competitiewedstrijd van de voorjaars reeks tegen Maarheeze JO11-2. De sterkte van deze onbekende tegen stander was moeilijk in te schatten. Om half 11 start de wedstrijd en de beginfase gaat de wedstrijd gelijk op. Koningslust zoekt steeds vaker de aanval en Koningslust komt op een 0-1 voorsprong omdat de keeper de bal niet goed weet te verwerken. Na de 0-1 valt Koningslust iets terug en wordt Maarheeze gevaarlijk met schot dat op de paal beland. Na een goede aanval weet Koningslust de 0-2 te maken. Ook na dit doelpunt is het weer even iets minder scherp waardoor Maarheeze weet te scoren. Echter na dit doelpunt is het Koningslust dat steeds sterker wordt en met een paar mooie doelpunten de stand op 1-4 zet met de rust. Na de rust is het Koningslust dat goed voetballend het spel bepaald. Koningslust combineert steeds beter en Maarheeze komt er niet vaak mee aan te pas. Hierdoor weer Koningslust de score uit te breiden naar 1-5. Maar dan is er toch plotseling een kans voor Maarheeze, gelukkig is onze keeper scherp en voorkomt hij een doelpunt met een mooie redding. Na deze kans van Maarheeze komt de overwinning van Koningslust niet meer in gevaar en wordt de score nog voor het einde van de wedstrijd op 1-6 gezet. Met deze dik verdiende overwinning beginnen we dus uitstekend aan de tweede helft van de competitie.