BEVO 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

BEVO 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

18 april 2010 14:30

Knoben, P.M.F.

Wedstrijdverslag BEVO – Koningslust 18april2010.

Kampioen BEVO, Beringe zet GONA, Koningslust kansloos te kijk!

BEVO, van harte Proficiat! BEVO heeft afgelopen zondag,  11 april 2010!, “Gemeente Peel en Maas Geschiedenis” geschreven. Als eerste kampioen amateurvoetbal in de prille, nieuwe gemeente Peel en Maas heeft BEVO de titel in de 5e klasse E,gedurende het gehele seizoen 2009-2010, “opgehaald” in de “buurgemeenten” van het Limburgse en Brabantse land. Voorzitter Peter Broekmans roemt voor de aftrap BEVO-één en overhandigt aanvoerder Peter Minten de, door Peter van Horen geschonken, kampioensschaal. Trainer Nico van den Brink, elftalleider Bert Gielen en grensrechter Theo Reinders genieten van de gesproken speech en nemen “dïe Blumen” in dank aan. Gezien het getoonde voetbal zullen de komende tegenstanders van de 4e klasse een waardige tegenstander aan BEVO hebben. Zo ver is het nog niet en staat vanmiddag de derby tegen GONA uit Koningslust op het wedstrijdformulier van scheidsrechter Knoben uit Linne. Voor BEVO lijkt er dus niets meer op het spel te staan, voor GONA des te meer. GONA wil vanmiddag al de smaak van het 5e klassebehoud proeven. GONA presteert “grillig”. Gedreven wedstrijden worden afgewisseld met barre ontmoetingen. Vanmiddag, op Sportpark Hookervenne, geldt de wet van de “broederenzusterwedstrijd”. Rood-wit en Geel-zwart zullen gaan voor de Beringe-Koningslust-eer. Voor de jaarwisseling is BEVO met de drie punten uit Koningslust kunnen vertrekken. En of dat nu verdiend is geweest of niet zal ze in Beringe “Behringer Wurst” zijn. Dat zijn dus de bespiegelingen vooraf.  In deze bespiegelingen zit de hoop op klassebehoud van GONA opgesloten. En die zal nog wel even opgesloten blijven want GONA heeft vanmiddag nimmer kunnen hopen op een goede afloop van deze derby. Een derby die nooit een echte wedstrijd is geweest. BEVO, vrij voetballend, heeft op alle linies GONA de voetbalwil opgelegd. Het weer, zonnig en geen vliegtuig aan de lucht, fleurt en kleurt de gezichten van de BEVO- en GONA-supporters. Fleur Jacobs en Jelle Korsten, pupillen van de week,  schieten het begin aan deze wedstrijd. In de 5e minuut wordt GONA al op achterstand gezet. De voorzet van Rob Minten wordt vrij ingekopt door Freek Koopmans. Na deze vroege 1 - 0 wordt het  drie minuten later al 2 – 0. Rob Minten benut de penalty die wordt toegekend na een overtreding van Richard Bos op Freek Koopmans. Een schot van Bram Rongen levert vervolgens geen probleem op voor BEVO-sluitpost Ron Hanraats. BEVO heeft het gemakkelijk en GONA kan de mouwen niet opstropen, hoewel het weer daar wel aanleiding toe kan geven. BEVO is dan dichter bij een verruiming van de voorsprong dan GONA bij een tegentreffer. Op een half uur wisselt BEVO. Marcel Lenders komt in het veld voor Nico Theelen. Enkele minuten later lost Rob Lemmen GONA-verdediger Joël Daniëls af. In de blessuretijd van de eerste helft geeft BEVO een kadootje weg voor de mogelijke aansluitingstreffer van GONA. Nick Rongen test echter de vorm van doelman Ron Hanraats. De theestand is een terechte. Na de “pikwik” blijft Koen Ottenheijm, GONA, in de kleedkamer achter voor Tommy Janssen. GONA gaat de strohalm pakken, denkt de meegefietste GONA-aanhang. Niets blijkt minder waar als BEVO een vrije schop mag nemen en Rob Minten de scherpe indraai niet kan verzilveren. GONA moet dan Tim Wijnands wisselen voor Harm Caelers. De lijn in het voetbal van GONA is er niet en zal er niet komen. Na vier kwartier scoort Sjors van Horen, op aangeven van Rob Minten, de 3 - 0. Sjoerd van Berlo en Jeroen Schreinwerkers krijgen speelminuten doordat Ron Minten en Luc Simons plaats gaan nemen op de harde bank langs de dugout. GONA plaagt even. Chris Lemmen speelt in op Nick Rongen die het leer geen juiste richting kan geven. GONA wordt bij vlagen zoek gespeeld. Dennis Janssen keert enkele inzetten en moet zeven minuten voor tijd toch de gang over de doellijn maken. Dennis kan de voorzet van Sjors van Horen nog wel keren, om daarna kansloos te zijn op de pegel van Sjoerd van Berlo. 4 - 0 eindstand!

De BEVO-hoofdmacht ontvangt dan de roodwit gekleurde boeketten en de meters bier en fris worden tot centimeters teruggebracht. BEVO, nogmaals proficiat. BEVO heeft de kampioensreceptie al in de rood-witte agenda staan. Op 4 juni is de voetballiefhebber welkom op Sportpark Hookervenne. En GONA? Dat heeft vanmiddag een waardig kampioen zien voetballen en zal deze voetballes zondag 2 mei tegen SJVV een praktische invulling gaan geven. De geelzwarte aanhang is er dan voor de aanmoediging naar klassebehoud.