RK SV FCV 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

RK SV FCV 1 (zon)

Bram Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

5 april 2010 14:30

Verslag FCV-Koningslust 5 april 2010.

“Nietthuisdag” Koningslust in het Ven!

Vanmiddag gaat GONA naar “Ut Ven” om de drie eieren, om het maar in geschreven Paastaal te houden, op te halen. Daarmee zou dan de vierde plaats in zicht komen. FCV weet dat het in deze klasse de meest Oosterse vereniging is. Met de Kerstwijsheid dat de “wijzen” uit het Oosten komen heeft FCV in de heenwedstrijd in Koningslust de punten opgehaald. Scheidsrechter  Verschaeren uit Someren  fluit met het beginsignaal alle wijsheden terug naar de orde van de dag. En de smaak van de opgedane  orde van de dag is dat na het eindsignaal GONA een totale “nietthuisdag” heeft beleefd. GONA voetbalt een uur met 10 tegen elf omdat een FCV-verdediger terecht heengezonden wordt na een “noodrem”. Één man meer is voor GONA hetzelfde als een tegendoelpunt. GONA  heeft de Paaseieren gisteren gevonden , het kan echter het voetbal op Paasmaandagmiddag niet vinden. Na het laatste signaal van de prima leidende scheidsrecher Verschaeren gaat GONA terecht zonder punten westwaarts. Het enige hoogtepunt voor GONA is de 0-1. In de 10e minuut gooit Nick Rongen snel in op broer Bram die, snel draaiend, keeper Martin Ververgaart in de korte hoek het nakijken geeft. Vijf minuten daarna heeft Chris Lemmen een vette kans om, op aangeven van Tim Wijnnands, de voorsprong te verdubbelen . Het veldbezit is dan al voor FCV dat na de vijfde hoekschop Lorenzo ten Brink de 1-1 ziet binnenkoppen. Ogenblikken later kan Nick Rongen oog in oog komen te staan met de FVC-sluitpost. In zijn gang wordt hij “genoodremd”. Zeker achteraf gezien een actie die FCV voordelig is uitgekomen. Voor het Oosters rustpuntje heeft FCV enkele mogelijkheden om GONA al pijn te doen. In de rust zijn er aan de kant van GONA geen wijsheden gesproken. GONA loopt achter Ut Ven aan dat het alsmaar voorwaarts blijft zoeken. Meteen in de 46e minuut komt GONA met de schrik vrij als FCV een “honderdprocenter” over schiet. Op driekwart van de wedstrijd moet doelman Dennis Janssen een schot lossen. De afvallende bal wordt van dichtbij door Jordie Damen tot 2-1 ingeschoten.  GONA komt niet aan spelen toe. Verdedigend lost FCV het gemakkelijk op. GONA kan de elfde “vrije”man niet vinden. Richard Bos wordt gewisseld voor Bram Kessels die net als zijn A-maatje Rob Lemmen, vroeg in het veld gekomen  voor de geblesseerde Peter Janssen, niet het “alles of niets” verschil kan bewerkstelligen. Pieter Wolter schiet de toegekende penalty voor de 3-1 binnen. Einde wedstrijd, begin oefening voor het vervolg van de competitie. Volgende week komt Lierop, de meest Westelijke vereniging uit 5e , op bezoek. GONA, binnen en buiten de lijnen, zal er als “herboren”zijn.