VV Hegelsom 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

VV Hegelsom 2 (zon)

Chris Lemmen (schot)
... (kopbal)

Mannen, 2, Groep 3 5

18 december 2016 12:00

Vandaag stond dan eindelijk de achtste finale van de beker op het programma. We moesten op bezoek bij Hegelsom, waar wij tegen de mannen van het 2de elftal speelde. Tijdens deze wedstrijd die onder leiding stond van een Hegelsomse scheidsrechter waren er 34 fans vanuit Koningslust meegereisd.

Om stipt 12 uur begon de wedstrijd. Het eerste gevaar kwam van onze zijde. Na een voorzet van de rechterkant kwam de bal op de kop van Peter die de bal op het dak van het doel knikt. In de 11de minuut is het Jeffrey die het van afstand probeert. Helaas vliegt de bal net langs het doel. We merken in het begin ook dat we beter dan Hegelsom zijn en dit was dan ook goed te zien in de 16de minuut. In deze minuut raakte onze doelman Roel voor het eerst de bal aan. In de 24ste minuut moesten we dan eigenlijk op voorsprong komen. Christian gaat alleen op de doelman af en besluit zelf te schieten. De bal gaat langs het doel, waar hij toch beter de bal breed kon geven. In de 30ste minuut is er dan een uitval van Hegelsom. De bal wordt laag voorgegeven en beland op de 16 meter waar de lange middenvelder de bal in het doel schiet. 1-0. Hegelsom wordt hierna sterker en wij lijken een beetje van slag van deze tegentreffer. In de 35ste minuut krijgen ze nog een kans maar Roel red goed.

In de rust besproken we dat we gewoon weer moesten gaan voetballen en dat het doelpunt wel zou vallen. Dit gebeurde dan ook al na 4 minuten in de 2de helft. Na een uitstekend een tweetje door het centrum van Hegelsom door Chris en Peter, rond Chris beheerst af. 1-1. Hierna heeft Hegelsom niks te vertellen en wordt er maar op een helft gevoetbald. In de 57ste minuut is er een lage voorzet van Tom die Chris maar net langs weet te schieten. Het lijkt een kwestie van tijd voordat wij op voorsprong komen maar in de 65ste minuut gebeurd dan het tegenovergestelde. Een corner van Hegelsom wordt door een lange man in het doel gekopt. 2-1. Hierna gingen wij gewoon weer op jacht onder leiding van de vele fans die mee waren gereisd. In de 74ste minuut wordt Chris in de 16 meter neergehaald, maar de scheidsrechter is een van de weinige die hier geen strafschop in ziet. In de laatste minuten zetten wij nog alles op alles om de gelijkmaker binnen te schieten, maar het is erg lastig om door de Hegelsomse muur te komen. Vele voorzetten worden weggehaald en schoten worden geblokt. Uiteindelijk vind de scheidsrechter het na 94 minuten genoeg en floot hij voor het einde van de wedstrijd.

Conclusie is dus dat we uit de beker liggen. Nadat we juist in de vorige ronde van een sterkere tegenstander wonnen, verliezen we nu van een mindere tegenstander. Zo blijft er dus maar een doel over wat eigenlijk ook het hoofddoel was. Kampioen worden.

Man of the day: De fans.

Er waren veel fans meegekomen en onder veel support en sfeeracties werden wij erg veel gesteund tijdens de wedstrijd. Nogmaals bedankt hiervoor!