Koningslust JO11-1 - RKMSV E3

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 405

24 april 2010 10:00

Jo Joosten

Op deze zonnige zaterdag morgen speelde we een lastige thuiswedstrijd tegen het eveneens ongeslagen Rkmsv E3. Wij hadden 6 gespeeld , 6 gewonnen en Meijel had 5 gespeeld, 5 gewonnen dus we wisten vooraf dat dit een lastige wedstrijd zou worden.
Na een aftastend begin van beide partijen kregen beide teams enkele kansen maar deze werden echter niet benut. De 1ste helft speelde zich vooral af op het middenveld, de jongens en meisjes waren zich ervan bewust dat achterin de ''nul '' moest worden gehouden om een goed resultaat te behalen. In de rust waren we het erover eens dat Rkmsv E3 toch wel een goede ploeg was maar dat we absoluut kans hadden om deze wedstrijd te winnen. We spraken af dat er beter overgespeeld moest worden en dat we iets meer strijd en vechtlust moesten tonen. Na een tijdje in de 2de helft kwamen we op een 1-0 voorsprong door Ramon. De vreugde was enorm. Meijel zat echter niet bij de pakken neer en bleef knokken voor wat ze waard waren. Dit werd na een tijdje beloond nadat we achterin iets te slap verdedigden (1-1). Onze toppers leken even de weg kwijt want even later liet Meijel de 1-2 noteren na een foutje van Dave, die de bal wegschoot in plaats van op te rapen. Koningslust liet meteen zien dat we nog geloofden in een goed resultaat en we streden weer als vanouds. Een paar minuten voor het einde liet Sanne opnieuw het netje bollen (2-2). De laatste minuten probeerden nog alles uit de kast te halen om de 3-2 te forceren maar dit lukte steeds net niet. Al met al verdienden we ook niet meer dan een punt en had Meijel dat punt ook verdiend. Met onze collega's van Meijel waren we het erover eens dat het een leuke pot voetbal was geworden met een goed resultaat voor beide teams. Volgende week wacht ons de wedstrijd in Heythuysen tegen de E4 van Heythuysen.