Geel-Zwarten naar achtste finales!

Olympia Boys 2 (zon)

Jeffrey Daniels (afstandschot)
Roel Ghielen (schot)
Assist: Niels Jeuken

Mannen, 2, Groep 3 11

15 november 2016 19:30

j. Dielissen

Vandaag stond de bekerwedstrijd tegen Olympia Boys 2 op het programma. Het was alweer de 3de ronde en dat betekent dat de finale in zicht komt. Op deze miezelende avond kwamen er toch 24 fans van Gona 2 kijken naar de wedstrijd. Scheidsrechter van vandaag was de heer Dielissen die we speciaal voor deze wedstrijd extern hadden gezocht.

Voordat de scheidsrechter op zijn fluitje kon blazen moesten de terreinknechten aan de slag. Peter, Rob J. en Tim L. zorgden er voor dat alle bladeren van het veld waren en dat de slecht ziende lijnen goed te zien waren. Toen de wedstrijd eenmaal was begonnen hadden wij het meeste balbezit en dit leverde enkele kleine kansjes op. In de 11de minuut kwam Roel G. een teenlengte te kort om de bal op doel te schieten. 1 minuutje later was er bijna de 0-1 voor de bezoekers. Echter wist de aanvaller na de rebound de bal niet in het doel te werken. Hierna werd Olympia Boys sterker en merkte we dat we wel tegen een erg sterke tegenstander stonden te voetballen. In de 31ste minuut zijn de gasten nog dichterbij de voorsprong nadat een lange Ommelse man de bal op de paal kopt. In de 36ste minuut wordt dan eindelijk de score geopend. Het is Jeffrey die de bal met in een strakke en zwabberende lijn de bal vanaf 50 meter het doel inwerkt. Een doelpunt waarvan de internationale toppers alleen maar van kunnen dromen. 1-0. In de 40ste minuut moeten wij 10 minuten met 10 man verder nadat Koen een gele prent krijgt van de scheidsrechter.

In de 2de helft gaan de mannen van Ommel hard op zoek naar de gelijkmaker. Na 1 minuut zijn ze al gevaarlijk met weer een kopbal die net langs gaat. Nadat Koen weer terug is gekeerd krijgt Roel G. een schietkans doordat Nick goed stoort in de Ommelse defensie. Helaas weet Roel dit niet om te zetten in een doelpunt. In de 54ste minuut krijgen wij een corner die door Robert bij de 2de paal in de handen van de keeper wordt gekopt. Hierna zijn het vooral de Boys uit Ommel die de bal hebben maar ze weten maar niet door de geel-zwarte muur te komen. In de 68ste minuut komen ze er wel een keer door maar is het Roel die goed met zijn voeten de bal weet te keren. In de 75ste minuut wordt een van onze vele counters tot een doelpunt beloont. Wesley geeft de bal diep op de razendsnelle Roel G. die de bal langs de keeper onder in het hoekje schuift. 2-0. De Ommelse Boys gaan nog meer risico nemen waardoor er voorin meer ruimte voor ons kwam. In de 86ste minuut is het weer een kopbal van de lange Brabanders die net langs het doel zweeft. 2 minuten later red Roel weer met zijn voeten op een Ommels schot. Hier heeft hij echter wel geluk dat hij via zijn voeten tegen de paal langs gaat. In de 90ste minuut is er nog een vrije trap voor Olympia Boys. De vrije trap wordt hard en goed genomen maar Roel weet ook deze tegen te houden en lijkt de 0 te gaan houden. In de 91ste minuut probeert Niels zijn skills van vroeger te tonen, maar hij lobt de bal nog bijna over het vangnet. Na 6 minuten blessuretijd vind de goed leidende scheidsrechter het te donker worden en fluit voor het einde.

We zijn dus weer een ronde verder en dat betekent dat we in de achtste finales zitten. Ook weten wij weer eens de 0 te houden tegen misschien wel de sterkste tegenstander die we dit seizoen zijn tegengekomen. Wanneer de achtste finales zijn en wie de tegenstander is, is nog niet bekend. Wel kunnen jullie ons op 27 november weer komen aanmoedigen in Meterik. Daar gaan we dan weer op jacht om het kampioenschap.

Man of the match: Bas Lemmen

Deze betonnen man was deze keer wel nuchter en zorgde door zijn goede defensieve ingrepen dat zijn directe tegenstander niet door de betonnen muur wist te breken.