Koningslust bekert verder in een mistig duel

Sparta'18 4 (zon)

Koningslust 2

Koen Ottenheijm (scrimmage)
Jeffrey Daniels (intikker)
Roel Heldens (schot)
Roel Heldens (intikker)
... (afstandschot)

Mannen, 2, Groep 3 16

23 oktober 2016 12:00

Op een witte morgen speelde wij de bekerwedstrijd tegen Sparta 4. Deze wedstrijd werd gespeeld op het kunstgrasveld met de veel besproken korreltjes. Op deze bekerwedstrijd waren er 13 supporters die ons naar de overwinning kwamen schreeuwen.

Om klokslag 12 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. We begonnen goed en het spel speelde zich vooral op de Sevenumse helft af. In de 11de minuut krijgt Roy een kop kans maar deze komt terecht in de handen van de keeper. Hierna wordt Sparta wat sterker en komen zij wat meer in de buurt van onze doelman. In de 25ste minuut krijgen zij 2 kansen op rij. Eerst wordt een schot geblokt in onze 16 meter en in de rebound wordt de bal tegen het vangnet geschoten. Dit leken dan ook de 2 enige kansen van de 1ste helft te worden. Maar in de 45ste minuut krijgt Koen de bal uit de kluts en kan hij de keeper van dichtbij passeren. 0-1. 1 minuutje later was het rust en gingen wij met de voorsprong de rust in.

In de 2de helft viel er veel meer te beleven. In de 56ste minuut heeft trapt Roel de bal naar voren die ervoor zorgt dat Jurjen met enig geluk alleen op de keeper af kan gaan. Uit zijn ooghoeken ziet hij dat Jeffrey is meegelopen en legt de bal dan ook breed zodat Jeffrey de bal er maar in hoeft te tikken. 0-2. In de 60ste minuut doet Sparta wat terug. Een rood-wit gestreepte speler komt alleen voor Roel die de bal door zijn benen ziet gaan. 1-2. In de 78ste minuut geeft Jurjen de bal hoog voor het doel. De bal komt terecht bij Tom die hem teruglegt op de net ingevallen Roel H. die de bal in het netje schiet. 1-3. 5 minuten later wordt het ook nog 1-4. Jurjen schiet op doel maar raakt de bal verkeerd. Echter komt de bal wel uit bij Roel H. die hier wel raad mee weet en tikt de bal binnen. In de 86ste minuut wordt dan het mooiste doelpunt van de middag gemaakt. Een Spartaanse speler zorgt met een zondagsschot voor de eindstand. 2-4.

Deze overwinning betekent dus dat we de eerste ronde in de knock-out fase in de beker hebben overleefd. De datum en tegenstander voor de volgende ronde is nog niet bekend. Volgende week is er weer een competitie wedstrijd. We spelen dan de topper tegen VOS 1 in Venlo.

Man of the match: Roel Wijnands

De kersverse aanvoerder ging voorop in de strijd en vocht als een echte leider voor de winst.