Blerick 4 (zon) - Koningslust 2 (zon): 0 - 2

Rob Lemmen (schot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

7 mei 2017 10:30

Zondag 7 mei 2017. De laatste uitwedstrijd van het seizoen staat op het programma. We mochten op bezoek bij SV Blerick waar wij, na het gelijke spel in de thuiswedstrijd, nog wel een appeltje mee te schillen hadden. Er waren welgeteld 16 supports meegereisd naar Blerick om het kampioensteam aan te moedigen.

Tijdens de warming up was al te merken dat de drankjes die vorig weekend genomen waren na het vieren van het kampioenschap nog niet helemaal waren uitgewerkt. Het kon ook liggen aan het gezellige feest de dag ervoor bij El Greeko waar door veel spelers niet gedacht werd aan de wedstrijd de dag erna.

Voor de wedstrijd van start ging kwamen de Blericknaren ons feliciteren met het kampioenschap. Een bloemetje voor onze aanvoerder en veel felicitaties werden door onze mannen met een grote glimlach ontvangen. Misschien dat deze lach ook tevoorschijn kwam toen onze keeper zich extra beschermd had voor deze wedstrijd. Hij had, na een aantal charges op zijn hoofd de afgelopen wedstrijden, zich een helm, zoals zijn grote voorbeeld Petr Cech, opgezet zodat er niet nog meer beschadigd kon worden op en in zijn hoofd.

Het was een wedstrijd die duidelijk nergens meer om ging. Veel duels werden verloren en zoals al in de warming up te zien was waren niet alle spelers geestelijk aanwezig op het veld. Toch kregen wij de beste kansen en kwamen al in de 15e minuut op voorsprong. Een mooie assist van MC King Robbo A.K.A. Rob Lemmen werd door onze topscoorder Jeffrey verwerkt tot doelpunt.

U zult zich nu wel afvragen waar MC King Robbo vandaan komt. Nou dat is zijn een aantal heel grappige verhalen. Zijn bijnaam is ontstaan uit verschillende verhalen. Het MC stukje komt van zijn verleden. Toen Rob voor de spiegel stond met een banaan of fles in zijn hand en de befaamde MC teksten riep, zoals ‘Jow Jow’ en ‘Spin die plaat’ en natuurlijk niet te missen ‘What’s up’. Gelukkig heeft één van zijn lieftallige broertjes dit gefilmd. Voor meer informatie of het bekijken van de video kunt u contact opnemen met de Lemmen twins. Voor het tweede deel van zijn bijnaam gaan we terug naar een vriendenweekend. Tijdens dit vriendenweekend had onze Rob iets te veel gedronken. Toen dacht Rob dat hij de koning van de groep was. De vrienden hebben hem toen natuurlijk in zijn waarde gelaten en hebben aangegeven dat hij dan wel een kroontje en cape moet dragen. Wat Rob niet begreep was dat hij natuurlijk daaronder wel zijn kleding aan moest houden. Dus op een gegeven moment komt Rob alleen met een kroontje op en een cape om de kamer binnengestormd en besloot op de tafel te springen. Dit tafereel bezorgt hem de bijna King. Bij het laatste deel van zijn bijnaam ‘Robbo’ zal u wel denken dat dit komt omdat hij Rob heet, maar niets is minder waar. Vroeger was Rob nog een beetje een stoute Rob. Rob vond het leuk om spullen van andere te pakken. Eigenlijk wilde hij alleen deze spullen lenen, maar hij vergat om het van te voren te vragen. Dus eigenlijk was Rob een diefje, wat in het Engels vertaal Robber is, maar dit vonden zijn vrienden geen leuke naam en hebben er Robbo van gemaakt.

Maar terug naar de wedstrijd. Het staat dus 0-1 voor onze mannen en we speelden nog steeds niet denderend, maar kregen wel de grootste kansen. In de 21e minuut belande Jeffrey zijn afstandsschot op de paal. Blijkbaar was het doelpunt van Jeffrey meer geluk dan wijsheid, want hierna volgde nog 2 kansen die beide niet benut werden door onze spits. Toen floot de goed fluitende scheidsrechter voor het rustsignaal.

Na een warme tas thee en 2 wisselingen begonnen we aan de tweede helft. Hier kunnen we kort over zijn. Blerick was beter en kreeg de dikste kansen, maar kreeg de bal er niet in. Lars geeft een prachtige lange bal op de ingevallen Peter, maar hij miste de 100% kans toen hij oog in oog kwam te staan met de ‘keeper’, wat overigens een veldspelers was want de echte keeper moest in de eerste helft het veld verlaten, omdat de zool van de rechter voetbalschoen niet meer aan de schoen vast zat. Waarna onze Lars zijn middelvinger op stak naar onze aanvoerder wat natuurlijk een bon betekent. Gelukkig had Jeffrey in de 83e minuut nog een mooie actie in huis waarbij hij de tegenstander uitkapte en de bal klaarlegt voor MC King Robbo die de 0-2 tegen de touwen aan schoot. Met een zakelijke 0-2 overwinning konden we het veld na 90 minuten verlaten.

Volgende week staat de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Ondanks dat deze wedstrijd ook om des keizers baard gaat zullen onze mannen tot het uiterste gaan om de 3 punten in Koningslust te houden. Onze peel en maas genoot Egchel komt op bezoek. Een van de twee tegenstanders van dit seizoen waar we alle punten af moesten geven. Hopelijk worden we weer aangemoedigd door vele supporters, zoals dit seizoen eigenlijk iedere wedstijd al is.