RKMSV 3 (zon) - Koningslust 2

RKMSV 3 (zon)

Koningslust 2

Jeffrey Daniels (vrije trap)
Jeffrey Daniels (vrije trap)
Jeffrey Daniels (intikker)
Assist: Tim Janssen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

9 april 2017 12:00

We noteren zondag 09 April. Net als vorige week was het een bloedmooie zondag! Maar liefst 14 supporters hadden de moeite genomen om onze mannen weer aan te komen moedigen.

Op het programma vandaag stond de uitwedstrijd tegen Meijel. De thuiswedstrijd hadden we zeer moeizaam gewonnen, dus het was al duidelijk dat dit een zware kluif ging worden. Qua bonnen begint het al goed, want Tom en Bas waren beide te laat aanwezig. In het kleedlokaal werden we eerst nog verrast door onze captain met lekker beschuit met muisjes. Door deze energieboost zouden we als een raket uit de startblokken moeten schieten, maar dat bleek toch iets anders te gaan…

Om 12.00 uur gaf de leidsman het startsignaal voor de wedstrijd. Meijel was beduidend feller dan ons in het begin, wat ook meteen een dikke kans opleverde voor de rood-witten. Een fout in de opbouw zorgde ervoor dat de aanvaller van Meijel alleen richting het doel kon gaan, maar gelukkig voor ons een schitterende lob in gedachten had die qua uitvoering meer weg had van een poging tot field goal. Het 1e kwartier verliep aan onze kant erg stroef, maar verder dan wat hachelijke momenten voor onze goal kwam het niet meer. Schamel hoogtepuntje van dit kwartier was een aanname a la Bergkamp van onze rechtsback, Basje Lemmen. Dat de bal daarna de zijlijn passeerde deed niets af aan de schoonheid van de actie. Direct hierna onze eerste kans, wat bijna een ED-je opleverde. Hierna probeerde Tom H. het nog eens met een schot op doel, wat jammerlijk over het vangnet ging: Chips! Na een halfuurtje al de 1e wissel: Roel W. was nog niet hersteld van zijn lange reis uit Den Bosch, en moest het veld verlaten voor Rob L. We komen in de loop van de 1e helft iets beter in de wedstrijd, ook doordat de tegenstander ons iets minder fel op de huid zat. Na 34 minuten werd eindelijk de ban gebroken: 1-0! Een vrije trap van Jeffrey ging langs iedereen af en doordat een verdediger de bal nog licht toucheerde kon de keeper niet meer doen dan wat grabbelen. Het luide gejuich zal vast tot in Koningslust te horen zijn geweest. 2 minuten later herhaalde Jeffrey dit kunststukje, maar nu schoot hij een vrije trap van 30 meter snoeihard in de hoek: 2-0. Iedereen vroeg zich af waarom hij in vredesnaam niet meteen deze schoenen gekocht had, want met het vorige paar was dit zeer zeker nooit gelukt. Na stipt 45 en een halve minuut fluit de scheidsrechter voor de rust, en kunnen we rustig gaan genieten van een lekker bakje thee.

In de rust een dubbele wissel: Joey komt in het veld voor Basje en Tim J. vervangt Rik. Buiten een schot van Jeffrey over het vangnet (Chips nr. 2) gebeurt er niet bijzonder veel in het begin van de tweede helft. Mats doet dit even later nog even over, dus in totaal hebben we er nog 3 tegoed. Een kwartiertje voor het einde wordt de wedstrijd beslist. Tim J. geeft een mooie steekbal op Jeff, die de keeper mooi voorbij gaat en de bal in het lege doel kan tikken: 3-0! Een mooie hattrick, waarbij een rondje natuurlijk niet achterwege kan blijven. Daarna was het tijd om nog wat te wisselen, waarbij de broers van Vissers elkaar aflosten en onze Man of the Match Jeff nog werd vervangen door Lorrie.

Die laatste stond koud in het veld toen hij net als een schildpadje zijn hoofd terug trok bij een voorzet. Volgens hem lag het aan de bal, die een flinke zwabber had gemaakt. Langs de kant dachten ze er anders over. Dat Lorrie een fan van AS Roma is bleek ook wel voor de Italiaans gebaartjes die hij richting de kant maakte, waarbij de gehele technische staf het moest ontgelden: 5 bonnen. Het laatste hoogtepuntje van de wedstrijd was nog een mooie schwalbe van Dijck, die niet veel meer opleverde dan wat lachende gezichten. Na ruim 90 minuten fluit de scheidsrechter voor de laatste keer en zijn we weer 3 punten rijker! Dit was een mooi begin van de zondag, die laterna door een gedeelte van het team nog voortgezet werd bij Dotje. Omdat de verslaggever zijn boekje thuis had gelaten, zal het verslag van dit uitje de bespaard blijven. Volgende week zijn we vrij,  en kunnen we met een gerust hart paaseieren gaan zoeken in  de wetenschap dat de nummers 2 en 3 elkaar treffen op paasmaandag. De week erna mogen we thuis aantreden tegen Sparta, hopelijk kunnen we weer op een groot aantal supporters rekenen op onze weg richting het kampioenschap!