Koningslust 2 (zon) - vvVOS 1 (zon)

vvVOS 1 (zon)

Assist: Aron Vissers
...
Rik Bos (schot)
Assist: Tim Janssen
Tim Janssen (intikker)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

2 april 2017 11:00

M. Bos

We noteren zondag 2 April 2017. Een dag die zijn naam eer aan doet want het was ook echt een zonnige dag! Vele supporters hadden de weg gevonden richting Sportpark de Lust, om te aanschouwen of GONA 2 weer een horde kon nemen op weg naar het einddoel: Kampioen worden! Aangezien Lorrie de razende reporter vandaag zijn pen had ingeruild voor een paar voetbalschoenen neemt de ad-interim vandaag de honneurs waar. Om toch nog even terug te komen op de supporters, er waren zo’n 40 fans afgekomen op de wedstrijd.

Om 11.00 uur gaf scheidsrechter Mark Bos het beginsignaal van de wedstrijd. Het leek erop dat de scherpte eindelijk bij iedereen aanwezig was, want het begin was zeker goed te noemen. Binnen luttele minuten stonden er al zeker 4 kansen genoteerd, met als hoogtepunt de omhaal van Tim J. die de keeper nog net kon tegenhouden. In de 8e minuut was had de keeper wel het nakijken, toen Peter met een bekeken schuiver het netje liet bollen. Om Aron hierbij niet tekort te doen, er ging een goede actie van hem aan vooraf. Daarna gingen we door met aanvallen, alleen miste we net de scherpte of we kwamen enkele centimeters (Peter) of een teenlengte (Rik B.) tekort. In de 21e minuut laat VOS voor het eerst zien dat er enkele toch wel zeer goede voetballers in het team stonden. Één hiervan wist Roel H. te omspelen, maar Robert kon met zijn uitschuifbare benen nog net redding brengen op de doellijn. We leken hier van te schrikken, want de resterende minuten in de 1e helft waren beduidend minder dan het voorgaande deel. Hoogtepunt (of dieptepunt) was een prachtig schot van Aron. Helaas voor hem was het de cornervlag in plaats van de bal en kon de verslaggever een boete wegens vandalisme noteren. Kansen waren er nog wel voor Rob L. en Tim J., maar verder dan een mislukte lob en een schot op de buitenkant van de paal zijn we niet meer gekomen. VOS zette hier nog een aantal gevaarlijke acties tegenover, maar onze sluitpost was vandaag beduidend beter in vorm dan vorige week en wist alle schoten knap te pareren.

Dan draaien we het papier om en gaan we naar de 2e helft. Eigenlijk begint deze pas in de 49e minuut, toen een speler van VOS 10 minuten op het strafbankje mocht gaan zitten wegens erg opzichtig vasthouden. De vrije trap die hieruit volgde miste helaas elke vorm van precisie en ging hoog over. Hierna waren we even de organisatie aan het zoeken, wat toch raar is aangezien we een mannetje over zouden moeten hebben. Na 5 minuten hadden we het eindelijk weer op orde, en kon Rik B. na een goede steekbal van Tim J. koelbloedig afronden: 2-0! Daarna volgen er nog wat schoten en kansjes voor beide ploegen, waarbij de keepers steeds redding konden brengen. Dan minuut 78: De moegestreden Roel W. moest zich laten vervangen door zijn tandempartner Tim L., waarmee de rentree van de razende reporter eindelijk een feit was. Zijn eerste balcontact had meteen een doelpunt kunnen opleveren, ware het niet dat de keeper het schot van Rob uit de hoek kon plukken. In minuut 82 valt dan eindelijk de beslissing. Na een goede actie van Rob komt de bal bij Peter, en hij geeft Tim J. een niet te missen kans: 3-0! Direct hierna was er een flinke schreeuw over het hele sportpark te horen, waarbij een speler van VOS ogenschijnlijk zwaar geblesseerd het speelveld moest worden afgedragen. De bonnencommissie kon zich weer in de handen wrijven, toen Stan de bal uit sportiviteit terug wilde schieten maar hierbij zijn kans schoon zag om onze aanvoerder te raken. Peter hield de bal tegen, wat natuurlijk niet erg sportief was en dus werden er weer twee boetes bijgeschreven. De wedstrijd kabbelde nog wat voort, en in de vierde minuut van de blessuretijd viel nog bijna de 4-0. Een lob van Tim J. raakte beide palen maar bleek toch net niet over de lijn te zijn. Ondanks dat het spel niet goed was, toch een belangrijke overwinning voor GONA 2! Volgende week gaan we op bezoek bij onze gemeentegenoten in Meijel, wat zeker een zware kluif gaat worden. Wij hopen dan ook weer op veel steun van onze trouwe fans! Man of the Match: Roel Heldens!