Grashoek 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Grashoek 2 (zon)

Joey Strijbos (vrije trap)
Chris Lemmen (schot)
... (penalty)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

26 maart 2017 12:15

zeer slecht

Vandaag moesten we op bezoek bij onze buren in Grashoek. Daar wachtte het 2de elftal ons op om de wedstrijd te spelen. Zij die vorige week bij de nummer 3 TSC hadden gewonnen. We wisten dus dat er waarschijnlijk een sterker Grashoek stond dan in de thuiswedstrijd. Ook waren er bij deze burenruzie 13 fans meegereisd naar Grashoek.

Nadat de scheidsrechter onze gelegenheidsdoelman Roel H. er op wijste dat hij dezelfde kleur trui als de scheidsrechter zelf aan had kon de wedstrijd pas om 12.28 uur beginnen (wist niet dat donkerblauw en zwart dezelfde kleur waren). Nadat we de vorige wedstrijden steeds slap begonnen kwamen wij nu juist sterk uit de kleedkamer. Grashoek had niks te vertellen en dit resulteerde in de 11de minuut in een vrije trap op het randje van het strafschopgebied. Joey eiste de bal op en schoot de bal onder het springend muurtje in het doel. 0-1. Na ruim 20 minuten verslapte ons spel een beetje en kwam Grashoek wat meer in de buurt bij ons doel. In de 23ste minuut moet Roel dan ook een redding verrichten op een zwabberend schot. In de 25ste minuut is diezelfde Roel die bij een hoge bal aan het grabbelen is. Echter is een Grashoekse speler niet goed bij de les en knalt hij de bal over het doel. In de 30ste minuut valt dan helaas wel de gelijkmaker. Na een lange bal van achter schiet Grashoek de 1-1 binnen. Onze Chrisjes waren daar niet onder de indruk van. Een halve minuut later ligt de bal namelijk alweer in het Grashoekse doel. Chris K. speelt de bal naar voren op Chris L. Hij worstelt zich richting het doel en rond koelbloedig af in een 1-tegen-1 gevecht met de doelman. 1-2. In de 42ste minuut moeten we dan eigenlijk de score uitbreiden. Maar nadat Chris L. de bal teruglegt op Jeffrey schiet hij de bal recht op de keeper af. Waarschijnlijk lag dit aan zijn goedkope nieuwe schoenen.

Nadat we in de rust de puntjes op de i zetten start de 2de helft met een lekker temperatuurtje. Echter starten we erg ongelukkig. In de 50ste minuut zet Grashoek de bal voor in ons strafschopgebied. Mats wil de bal wegkoppen maar ziet dan plotseling een schoen bijna in zijn gezicht. Uit schrik raakt hij ongelukkig de bal met de hand en fluit de scheidsrechter. Helaas ziet hij als enige van het veld geen gevaarlijk spel en legt hij de bal op de stip. Hierop is Roel kansloos en staat de stand weer gelijk. 2-2. In de 55ste minuut is het Chris L. weer die bijna voor de 2de keer van de middag het netje vind. Zijn schot wordt nog net gekeerd door de doelman. Hierna lopen de gemoederen steeds hogerop en lijkt het een echte burenruzie te worden. In de 66ste minuut krijgt Tom dan een terechte gele kaart omdat hij een tikje na gaf aan zijn tegenstander. In die 10 minuten dat we met een man minder spelen krijgen wij toch nog de beste kansen. In de 71ste minuut lijkt de net ingevallen Karst de bal van grote afstand in het doel te koppen. Jammer genoeg weet de doelman nog net zijn hand achter de bal te zetten. Nadat Tom weer terug was waren er meer overtredingen van beide kanten dan kansen op een doelpunt. Uit deze overtredingen bleek ook wel weer dat de scheidsrechter zich niet neutraal opstelde aangezien hij alleen maar voor onze overtredingen floot. In de laatste minuut hadden wij nog het meeste balbezit en waren wij het nog die voor de overwinning wilde gaan. Helaas blijft het doelpunt uit. Na 10 seconden blessuretijd zag de scheidsrechter zelf ook in dat Grashoek niet meer ging winnen en floot hij voor het einde van de wedstrijd.

Helaas weer een gelijkspel dus. Het enige lichtpuntje van deze zondag was dat onze concurrent 0 punten had behaald. Volgende week komt het eerste elftal van VOS uit Venlo op bezoek. De wedstrijd zal om 11.00 uur starten en wij hopen dat we weer veel fans mogen ontvangen.