ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon)

... (intikker)
Bas Lormans (afstandschot)
... (intikker)
Bas Lormans (vrije trap)
...
Bas Lormans (corner)
Chris Lemmen (kopbal)
Assist: Bas Lormans
Jeffrey Daniels (intikker)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

12 maart 2017 11:00

Op een zonnige zondag in maart moesten wij op bezoek naar de Peel. Daar stond de wedstrijd tegen het 2de elftal van Helenaveen en Griendtsveen op het programma. Na 2 gelijke spelen wisten onze mannen dat er vandaag toch eindelijk eens gewonnen moest worden. Ook waren er 5 fans meegereisd naar het sportpark in Helenaveen.

Om 10.58 uur (2 minuten te vroeg) startte de wedstrijd. Dat we te vroeg begonnen was misschien ook wel aan ons spel te zien. Namelijk na 3 minuten stonden we al op achterstand. Na een lage voorzet kon de spits de bal gemakkelijk tussen onze slapende verdedigers binnen prikken. 1-0. In de 10de minuut waren we nog steeds niet wakker en kon iemand ongehinderd met een blauw shirt op onze doelman af lopen. Roel was kansloos op het schot en de stand werd 2-0. Na deze treffer leken we eindelijk wakker te zijn en werd er beter gevoetbald. In de 12de minuut kwamen wij er ook pas achter dat de doelman van Helenaveen geen Manuel Neuer was. Bas maakte namelijk de aansluitingstreffer met een schuiver laag in het hoekje. 2-1. In de 25ste minuut wordt Christian gelanceerd en weet met zijn schot de lat te raken. Uit de hoekschop na het schot van Christian is het Roel H. die op zijn Zlatans een omhaal maakt. Echter raakt hij de bal niet. In de 44ste minuut krijgt de thuisploeg nog een goede mogelijkheid. Nadat Mats zijn mondje niet kon houden tegen de scheidsrechter kregen wij een vrije trap tegen op een gevaarlijke positie. De vrije trap wordt van richting verander en een oplettende speler van Helenaveen of Griendtsveen tikt de bal in het netje. 3-1. Dit was dan ook gelijk de ruststand.

In de rust vielen er de nodige woorden en pepte we ons op om te gaan vlammen in de 2de helft. Dit was dan ook gelijk te zien. We drukte de thuisploeg gelijk tegen hun eigen strafschopgebied aan en zij kwamen daar amper weg. In de 52ste minuut krijgen wij een vrije trap die Bas neemt. Hij draait de bal richting de 2de paal waar de doelman de bal door zijn handen laat glippen. 3-2. 2 minuten later krijgt Helenaveen een gele kaart, nadat een speler een tikkeltje later bij de bal was dan Tom. Echter weten wij hiervan niet te profiteren en krijgt Stan in de 65ste minuut een gele kaart. Ondanks dat we met 10 man op het veld stonden waren wij nog beter. In de 76ste minuut is Stan net terug in het veld en krijgen wij een hoekschop. Deze wordt scherp door Bas ingedraaid en de doelman heeft moeite om de bal te verwerken. Sterker nog, de bal beland in het doel. 3-3. Hierna blijven wij doordrukken en was het een kwestie van tijd totdat de 4de treffer viel. Deze viel in de 84ste minuut. Chris L. die 2 minuten eerder nog rijp voor een wissel was i.v.m. een blessure kopt uit een hoekschop van Bas de 3-4 binnen. Dit was dan ook tevens het laatste balcontact van Chris L. die hierna beseft dan het genoeg voor vandaag is geweest. Hierna probeert Helenaveen het nog maar zij komen niet echt in de buurt van ons doel. In de 89ste minuut gaat de ingevallen Lars op avontuur over de linker kant en geeft een voorzet op Peter. Hij is geen egoïst en legt de bal terug op Jeffrey die de bal rustig in het doel schiet. 3-5. Na 4 minuten blessuretijd vind de scheidsrechter het voldoende geweest en eindigt hij de wedstrijd.

Eindelijk dus weer 3 punten. Na een 3-1 ruststand hebben we toch nog kunnen bewijzen dat we over goede veerkracht beschikken. Nadat enkele spelers zich al aan het wassen waren in de douche kwam er nog meer goed nieuws binnen. Onze concurrent had namelijk klop gekregen in Blerick. Volgende week staat er voor ons geen wedstrijd op het programma. Over 2 weken wel weer, dan spelen we in Grashoek tegen hun 2de elftal. Daar moeten we dus weer de volgende stap gaan zetten naar ons hoofddoel.