Koningslust 2 (zon) - Egchel 3 (zon)

Egchel 3 (zon)

Assist: Mats Janssen
Assist: Rik Bos
Rik Bos (intikker)
Rik Bos (schot)
Assist: Rob Lemmen
Koen Ottenheijm (intikker)
Assist: Aron Vissers
Roel Wijnands (penalty)
...
Assist: Chris Lemmen
Assist: Chris Lemmen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

14 mei 2017 11:00

Op zondagmorgen 14 Mei 2017 spelen we alweer de laatste (thuis)wedstrijd van dit seizoen en wel tegen Egchel 3. Dit team heeft tot 3 wedstrijden voor het einde nog met ons gestreden om het kampioenschap, tevens hebben we in Egchel op de eerste competitiedag onze enigste nederlaag van deze competitie geleden tegen Egchel 3. Deze 2 zaken waren dan ook een goede drijfveer om nog 1 keer dit seizoen vol voor de overwinning te gaan. Getuige van onze zoektocht naar doelpunten waren vandaag 25 toeschouwers + enkele geblesseerden, leiders en reserves.

De aanvoerder van de dag was vandaag Robert Delissen, onze “Egchelse” centrale verdediger heeft enkele weken geleden te kennen gegeven er na dit seizoen waarschijnlijk mee te stoppen en dit zouden we natuurlijk niet zomaar voorbij kunnen laten gaan vandaar dat hij vandaag de aanvoerdersband mocht dragen. Al moet gezegd worden dat hij deze band niet echt graag om had vandaar dat er in de rust besloten is om toch maar wat “druk” bij hem weg te halen en de aanvoerdersband aan een ander te gunnen.

Dan de wedstrijd op zichzelf, deze werd door de scheidsrechter 18 minuten later dan gepland begonnen. Egchel was schijnbaar een paar spullen vergeten die toch wel belangrijk waren om de wedstrijd te kunnen starten. In de eerste minuten worden al gelijk onze intenties duidelijk, tegenstander vast zetten op de eigen helft en zo vroeg mogelijk scoren. De kansen hiervoor krijgen we ook, we vergeten alleen om ze te benutten(dit zou in het verdere verloop van de wedstrijd nog enkele malen gebeuren, maar niet getreurd er vallen evengoed nog genoeg doelpunten).

We schrijven ondertussen de 20e minuut, er komt een diepe bal van achteruit(Mats) op onze spits Tuts, Tuts kan alleen op de egchelse goalie afgaan, omspeelt hem vakkundig en legt de bal in een leeg doel. Daarna de 33e minuut, een van de mooiste aanvallen van de wedstrijd wordt na een mooie pass breed van Rik Bos door Tom Hunnekens fraai afgewerkt. Enkele minuten later zijn de rollen omgekeerd en bediend Tom op zijn beurt Rik voor de 3-0. Met deze stand gaan we ook rusten, in de rust worden er enkele wissels doorgevoerd want natuurlijk wil iedereen graag voetballen, Karst Janssen en Rob Lemmen komen er in voor Mats Janssen en Roel Wijnands.

In de 48e minuut gaan we vrolijk door waar we voor de rust gebleven waren en dat is doelpunten maken, nu was het de net ingevallen Rob die een prima diepe bal gaf op Rik Bos die zijn 2e van de middag liet aantekenen. In de 58e minuut werd Rik bedankt voor bewezen diensten en kwam Tim Lormans voor hem in het veld. Als we zijn aanbeland in de 65e minuut komt er een voorzet vanaf de rechterflank(Aron Vissers) die Koen Ottenheijm bereikt en hij tekent voor de 5-0. Hierna gaat het razend snel eerst valt er in de 66e minuut de enige tegentreffer van de dag, waarschijnlijk vond Robert het zielig voor zijn dorpsgenoten dat het al 5-0 stond en dus besloot hij zelf maar de 5-1 op het scorebord te zetten. Zoals gezegd het ging snel in deze fase in de 68e minuut wordt er een overtreding gemaakt op Tuts, we krijgen een schijnbaar omstreden penalty. Of de penalty nou omstreden was of niet dit vonden we allemaal niet erg, nu hadden we namelijk de mogelijkheid om Roel Wijnands even snel in te laten vallen om zodoende niet alweer een weddenschap van Peter Verhaegh(leider/speler 4e elftal) te verliezen. Roel kwam er in schoot de penalty onberispelijk binnen en werd weer teruggewisseld, dat is nog eens effectief. In alle tumult heeft er ook nog een speler van Egchel een gele kaart gekregen en deze kan dan ook 10 minuten langs de kant gaan zitten. In deze 10 minuten zouden wij nog 2 doelpunten maken in de 71e en 75e minuut(7-1 en 8-1) beiden gemaakt door onze topscorer van dit Seizoen Jeffrey Daniels en beiden aangegeven door Tuts. Dit waren tevens de laatste doelpunten van deze wedstrijd en van dit seizoen.

Na de wedstrijd hebben we met zijn allen nog lang genoten van een overheerlijke BBQ en de nodige biertjes op de jaarlijkse seizoensafsluiting van de voetbalclub.

Iedereen bedankt voor dit geweldig mooie kampioensjaar, ook onze supporters natuurlijk die ons elke wedstrijd zijn blijven steunen. En op naar volgend jaar waar we gaan proberen weer zo’n mooi seizoen te beleven maar dan in de 4e klasse.