Koningslust 3 vs Roggel 5

Kaj Janssen (penalty)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 19

5 februari 2017 11:00

Zondag 5 februari. Het weer is lekker en Gona 3 heeft er zin in! De verslaggever niet, en dus maken we meteen een sprong naar de 20e minuut. Een  mooi opgezette aanval resulteerd er uiteindelijk in dat de man met de rode wangen, Rens van Dommelen, in kansrijke situatie voor het doel verchijnt. En natuurlijk betekent dit dan dat er ge scoord en gejuicht wordt. 1-0 ( het shirt bleef wel aan. Rens heeft namelijk voor de wedstrijd aan de scheidsrechter gevraagd of hij  geel  en dan ook 10 minuten kreeg als hij het shirt uit zou trekken bij het maken van een doelpunt. Het antwoord was dan ook duidelijk. Natuurlijk krijg je dan een gele kaart!) 5 februari is ook de dag waarop Roel “The Magic”Smedts zijn rentree maakt. Hopelijk kan huij dit heugelijke fijt van extra glans voorzien door een doelpunt te maken. Echter, dit is vooralsnog niet het geval. Een fabelachtichige duk van Rens , en een bekeken schot van Sander brengen beide geen doelpunt. Een uitstkende interceptie op het middenveld gevold door een gevaarljike uitbraak wordt in de kiem gesmoord en dus blijfthet wachten op een doelpunt. Dit geeft wel de gelegenheid om het even te hebben over de randzaken van het voetbal. Er is namelijk een plaatjes achtie gaande, en Jannes Maas heeft aangegeven dat de persoon die het eerst alle plaatjes van Gona 3 heeft door Jannes persoonlijk beloond wordt met 3 glazen bier (of snoepzakken voor de minderjarigen) we richten onze aandacht weer op het voetbal, waar de strijd om de 3 punten onverminderd fel gevoerd wordt. Zonder twijfel is het lekkere leuk pot voor de 22 spelers binnen de lijnen. Helaas worden de toeschouwers minder op hun wenken bediend. Vandaar dat het de rustpauze   op een goed moment komt.

Een sterk gemuteerd team verschijnt aan de aftrap voor de 2e 45 minuten. Zelfs de keeper Rob, die het voelde trekken, moet worden vervangen door duizendpoot en alles kunner Leroy Janssen. Dat deze jongen uit het juisten hout gesneden is blijkt meteen want al in de 6e minuut na rust maakt hijj een fantastische redding. De volgende wissel lijkt zich al snel aan te dienen, want reserve  speler kaj houdt de bal maarliefst 25 maal hoog! Zonder onderbrekingen. Trainers Maas en Peeters beslissen anders,en denken dat het verstandig is om hem nog even te laten zitten waar hij zit. Inmiddels valt op dat ook vlagger koen in de rust binnen de lijnen is gebracht. Zijn 1e balcontact  vindt plaats onder het oog van trainer Maas en levert een inworp op voor Roggel, de tegenstander van vandaag. De hoop in de ogen van Kaj neemt zienderogen af, maar trainer Maas is onverbiddelijk (op een invalbeurt) Kaj blijft zitten waar hij zit, en daarme basta! Gelukkig vallen nu de 2-0 (Sander) en de 3-0 (Bas) waardoor we met een meer gerust gevoel oop de bank zitten zoalas trainer Peeters terecht opmerkt. Misschien is dit dan een geschikt moment om aan Kaj te denken? Toeval of niet maar trainer Maas sommeert Kaj zich gereed te maken om ingebracht te worden. Dit betekend de 2e rentree, na een lange periode van fysiek ongemak, van vandaag. Doelpunt! Nick Gommans tekent voor de 4-0. In de laatste minuut van de wedstrijd is het de keeper van Roggel die fel uit zijn doel komt en als een kamikazepiloot  inkomt op Koen. Scheidsrechter Verhaegh twijfelt geen moment en de bal beland op de stip. Kaj eist de bal op en maakt zorgt voor een 5-0 eindstand! Terugkijken op de wedstrijd kunnen we stellen dat de katachtige reflex aan het begin van de 2e helft een kernpunt was in het verloop van de  krachtmeting. Met veel vertrouwen zien we de toekomst tegenmoet!