In het gat van Heibloem

Rob Lemmen (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 19

13 november 2016 12:00

Twee minuten voor twaalf fluit de scheids voor het beginsignaal. Het spel wordt duidelijk gemaakt door Gona 3. Heibloem weet alleen in de counter gevaar te scheppen. Het Koningsluster overwicht leverde enkele kansen op. Na ruim een kwartier is het Rob die de ban deed breken en van afstand de 0-1 op het bord zette. Ook na deze voorsprong bleef Gona 3 met druk naar voren spelen. Uiteraard leidde dit tot enkele kansen. Een in het bijzonder willen we u benoemen. Nick werd perfect diep gespeeld. U zou denken balletje tikken en scoren. Helaas dacht het veld hier anders over en liet het Nick uitglijden waardoor de bal over de achterlijn rolde. Kans nummer 1 voor Nick. Even later werd hij weer diep gestuurd en schuift hij de bal naast. Kans nummer 2 voor Nick. Maar zoals wij weten, weet u ook, dat driemaal scheepsrecht is. De derde kans is zodoende wél raak. Score 0-2. Dit os tevens ook de ruststand. Na tien seconden in de tweede helft moet Ronny het veld geblesseerd verlaten, zijn spieren waren te ver afgekoeld. Zo'n tien minuten later is het weer Rob met een afstandsschot die doeltreffend in het doel belandde. Deze 0-3 werd onhoudbaar binnen geschoten. Het verdere verloop van de wedstrijd werd door de trainer van Heibloem na afloop passend samengevat: als deze wedstrijd een nachtkaars was, is die nu gedoofd.

3 punten in the tes, op naar de res!