Koningslust 2 (zon) - Sparta'18 4 (zon)

Sparta'18 4 (zon)

Joey Strijbos (vrije trap)
Chris Lemmen (schot)
Rik Bos (intikker)
... (e.d.)
Assist: Chris Lemmen
Tim Janssen (scrimmage)
Assist: Chris Lemmen
...
Chris Lemmen (schot)
Assist: Rob Lemmen
Chris Lemmen (scrimmage)
Assist: Tim Janssen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

23 april 2017 11:00

W. Coolen

Zondag 23 april 2017. Voor de tijd van het jaar koude weersomstandigheden. Hoe anders waren het veldspel en de aanvallen op het doel van Sparta vandaag. De 45 toeschouwers op sportpark De Lust hebben genoten van oogstrelend voetbal en bovendien het hartverwarmende spelplezier van de geelzwarten.

Omstreeks 11:00 uur fluit dhr. W. Coolen voor het beginsignaal. Al binnen enkele minuten toont Karst onze aanvallende intenties. Hij kopt de bal met een ferme boog op de bovenkant van de lat. Het eerste kwart van de wedstrijd speelt zich volledig af op de helft van de Spartanen. De ene na de andere kans wordt al dan niet verzilverd. Zo staat het binnen 16 minuten maar liefst 3-0. Het is Joey die in de 6e minuut zijn kans grijpt bij een vrije trap van ongeveer 25 meter. De bal vliegt met een prachtige curve de linker bovenhoek in. Vijf minuten later stoomt Mats op vanaf rechts en speelt Chris aan in de zestienmeter van Sparta. Een simpele één-twee met Jeffrey is voldoende voor Chris op één-op-één met de keeper koeltjes af te ronden voor de 2-0. In de 16e minuut zet onze Bosschenaar Roel de aanval van de 3-0 in. Roel stoomt op aan de rechterkant en geeft vanaf de achterlijn een scherpe voorzet welke Chris laat lopen, zodat Rik bij de tweede paal de bal tegen de touwen kan jagen. Na dit sterke eerste kwart daalt het spelniveau. De wervelwind is tijdelijk gaan liggen. Het spel is wat rommelig van beide kanten, Koningslust zakt iets in maar Sparta weet geen vuist te maken. Vier minuten voor rust regel Tom in een mooie samenwerking met de keeper van Sparta een doelpunt. Tom neemt een corner en de keeper raakt de bal dusdanig dat deze de doellijn passeert. Ruststand 4-0.

De tussenstand in combinatie met ons grote spelers arsenaal bieden kansen voor de technische staf op een driedubbele wissel. Stan, Tom en Karst verlaten het veld  voor Rob, Aron en Robert. De tweede helft begint wederom met Koningsluster wervelstorm. In de 1e minuut van de tweede helft maakt Jeffrey de 5-0. Chris legt de bal terug van de achterlijn op Jeffrey, hij kapt zijn man uit en schuift de bal keurig binnen in de korte hoek. Ook Tim weet vandaag het scorebord te bereiken. Met zijn zere teen puntert hij de bal in 54ste minuut binnen: 6-0. Even later zit de schrik er in als Joey na een bal in het gezicht ter aarde stort. Al snel verteld Joey zich te voelen als Michael Reiziger vanwege een dikke lip. Geen reden meer tot paniek. Één van de mooiste momenten van de tweede helft is de lang verwachtte rentree van Koen. Onder luidt applaus komt hij samen met Peter in het veld voor Rik en Joey, die later deze middag in het vaandelteam moesten opdraven. In 66e en 67e is het aan Chris om zijn tweede en derde doelpunt van de dag te maken. Eerste op aangeven van Rob. En daarna op aangeven van Tim maakt hij een heuse “frommelgoal” zoals we deze goed kennen van Chris. De eindstand wordt even later in de 72ste minuut bereikt. Jeffrey maakt met een leep schot via de vingertoppen van de keeper de 9-0. Helaas is het in de laatste 20 minuten niet gelukt om de dubbele cijfers op het scorebord te krijgen. Ondanks dat Sparta weinig weerstaand bood kunnen we trots zijn op de manier waarop we deze horde hebben genomen. Het spelplezier heeft zegegevierd. Daarvoor staan wij zondags graag op uit ons bed.

Na de wedstrijd was het nog even afwachten wat de twee concurrenten gedaan hadden. Zouden deze beiden verliezen vandaag, dan waren we vandaag al kampioen. Dit was echter niet geval, waardoor we volgende week zondag 30 april mogen strijden om het kampioenschap tegen Meterik. We trappen om 11:00 uur op sportpark De Lust. Komt allen!