Sparta'18 4 (zon) - Koningslust 2

Assist: Rob Lemmen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

11 december 2016 12:00

Nadat afgelopen vrijdag enkele spelers cadeau’s hadden gekregen van Sinterklaas stond vandaag de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop op het programma. We mochten op bezoek bij de mannen van Sparta’18. Deze hadden we al in de beker verslagen dit seizoen. Tijdens deze wedstrijd waren er 11 fans vanuit Koningslust meegereisd.

Om exact 12 uur startte de wedstrijd in Sevenum. We begonnen niet al te best en dit resulteerde in de 11de minuut een goede kopkans voor Sparta op. We werden niet echt gevaarlijk voor het Sevenumse doel tot de 27ste minuut. Joey stoomt aan de linkerkant op en geeft dan een voorzet voor het doel. Daar duikt Rik op en die kopt de bal in het doel. 0-1. 3 Minuten later wordt Roel W. slachtoffer van een onbesuisde tackel. Hiervoor kreeg de Spartaan een gele kaart. In de 33ste minuut probeert Peter de voorsprong te verdubbelen maar zijn spectaculaire vliegende volley beland in de handjes van de doelman. In de 39ste minuut raakt Sparta met een afstandsschot de paal. Bij de rebound staan wij niet op te letten en weet een Spartaan de bal in het doel te schieten. 1-1. In de 41ste minuut weet Sparta weer te scoren na een fout in onze verdediging. 2-1.

In de rust was iedereen erg stil en besefte ook dat het spel toch beter moest zijn. In de 2de helft trekt Sparta zich een beetje terug en loert op de counter. Na wat kleine kansjes weten wij in de 63ste minuut de gelijkmaker te maken. Peter krijgt de bal ingespeeld en stuurt Karst subtiel weg. Karst schiet de bal beheerst binnen met binnenkant voet. 2-2. Wij blijven doorgaan en dat resulteerde dan ook in de voorsprong. Tom geeft de bal laag voor op Chris L. die met de bal in het doel rolt. Chris moest natuurlijk hierdoor ook door de modder rollen. 2-3. In de 84ste minuut laat onze doelman Roel alle Gona harten te keer gaan. Hij laat een hoge bal los waarna deze tegen de tegenstander aankomt maar de bal rolt langs het doel. Sparta probeert hierna de gelijkmaker nog te maken, maar de bal gaat in de 90ste minuut juist aan de andere kant in het doel. Uit een corner van Rob komt de bal bij Chris L. die de bal in het netje rost. Na 2 minuten blessuretijd vind de scheidsrechter het genoeg geweest en hebben we weer een overwinning binnen gesleept.

Dit was dan de 9de overwinning op rij. Ook zijn wij door deze overwinning officieel Herbsmeister. Volgende week hebben we nog een wedstrijd. We spelen dan de achtste finale van de beker. Tegenstander is Hegelsom 2, daar waar de wedstrijd ook gespeeld wordt. Hopelijk mag de doelman van Hegelsom net als in de wedstrijd tussen beide 1ste teams vaker vissen dan onze Roel.

Man van de wedstrijd: Tim Janssen

Deze nummer 10 was niet bang voor de vechtlust van Sparta en dirigeerde in de 2de helft ons middenveld.