Gona blijft winnen!

Meterik 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

27 november 2016 10:30

Vandaag mochten wij als koploper op bezoek bij de hekkensluiter. Dit deden we met de gedachte dat we vandaag goede zaken konden doen om het kampioenschap. Een aantal concurrenten speelde namelijk tegen elkaar. Vandaag waren er 8 fans meegereisd. Ook waren er 8 spionnen uit Hegelsom die ons alvast kwamen bekijken voor de achtste finales in de beker. Zij hadden echter in de rust al genoeg gezien

Om 10.33 uur gaf de scheidsrechter het beginsignaal voor de wedstrijd. 3 minuten te laat dus. In het begin van de wedstrijd verloopt ons spel erg stroef. Met veel balbezit komen we moeilijk door de Meterikse muur. Ook de doelman kunnen we ook nog niet aan het werk zetten. In de 25ste minuut is er dan ook pas de eerste ‘grote’ kans. Bas Lemmen stuurt Christian diep maar hij weet de bal niet in het doel te werken. In de 31ste minuut weet Jeffrey dit wel te doen. Hij krijgt de bal van Christian en kapt zijn tegenstander uit waarna hij met links hard afrond. 0-1. In de 35ste minuut lijken we de voorsprong te verdubbelen maar het doelpunt wordt afgekeurd door de vlaggende grensrechter en de fluitende scheidsrechter. 5 Minuten later komen de dan wel op 0-2. De bal wordt op het middenveld verovert en beland bij Peter. Hij weet Christian te vinden die de bal uitstekend in de benedenhoek schiet.

In de 2de helft wisten we dat we steeds meer kansen zouden krijgen en dit gebeurde dan ook. In de 52ste en 54ste minuut is het Peter die 2 redelijk grote kansen niet weet af te maken. In de 58ste minuut is er dan het eerste gevaar van de thuisploeg. Het schot komt wel recht op Roel af, die de bal dus makkelijk weet te keren. In de 65ste minuut legt Peter de bal breed op Tom die de bal in het bijna lege doel weet te schieten. 0-3. In de 73ste minuut wordt Tom diep gestuurd en komt samen met Tim J. alleen voor de keeper. Hij is niet zelfzuchtig en legt de bal op Tim J. die hem er maar in hoeft te tikken. 0-4. 2 Minuten later kreeg Jeffrey een gele kaart nadat zijn tegenstander wel heel hard schreeuwde na een overtreding. Jeffrey zelf vond het goed acteerwerk van zijn tegenstander. In de 78ste minuut is er nog een afstandsschot van Meterik maar Roel houd de bal tegen met een showduik. Verder komen we met een man minder niet in de problemen en werd de wedstrijd na exact 90 minuten beëindigd.

Een mooie overwinning en we hebben weer de 0 gehouden. Ook zijn de uitslagen op de andere velden gunstig voor ons waardoor wij nu 5 punten los staan. Volgende week zijn wij vrij. Op 11 december spelen we dan de laatste competitiewedstrijd van dit jaar. We mogen dan op bezoek bij Sparta’18 in Sevenum.

Man of the match: Chris Lemmen

Deze forse man mocht na 1,5 jaar blessureleed in de 78ste minuut onder luid applaus zijn rentree maken en draafde als een veulentje over het veld.