Koningslust 2 (zon) - Blerick 4 (zon)

Blerick 4 (zon)

Bas Lormans (afstandschot)
Assist: Stan Vissers
... (penalty)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

5 maart 2017 12:00

W. Coolen

Vandaag stond de eerste confrontatie met Blerick op het programma. Dit was de enigste ploeg die wij nog niet tegen waren gekomen dit seizoen. Zij kwamen dus op bezoek bij het gehavende Gona 2. Door een blessuregolf binnen de selectie en omdat er zo nodig een aantal spelers en leider op ski-vakantie moesten hadden we vandaag hulp van 3 spelers van het 3de elftal. Gelukkig waren de mannen die op vriendenweekend waren wel bereid om deel te nemen aan deze wedstrijd. Ook kan ik 2 records vermelden. Er waren namelijk 31 thuisfans aanwezig en er waren ook 9 fans uit Blerick meegekomen.

Nadat we 1 minuut stilte hadden gehouden zonder begin en eindsignaal kon de wedstrijd om 12.05 starten. We begonnen redelijk aan de wedstrijd en hadden ook het meeste balbezit. In de 11de minuut wordt een hoekschop van ons weggewerkt. De bal beland bij Stan die Bas aan de zijkant geheel vrij ziet staan en aanspeelt. Hij schiet vanuit de zijkant gelijk op doel waarmee hij de Blerickse doelman compleet verrast. 1-0. In de 21ste minuut wordt Peter in de 16 meter aangespeelt. Hij draait flitsend weg van zijn tegenstander maar weet de bal net langs het doel te schieten. In de 33ste minuut is er de eerste grote kans voor de gasten. Uit een counter weet de aanvaller de bal niet op het doel te schieten van Rob. In de 36ste minuut neemt Stan een vrije trap die maar net wordt gemist door de inkomende spelers en net langs de verkeerde kant van de paal gaat. In de 39ste minuut komt de opstomende Tom alleen voor de keeper maar die komt goed uit en maakt het Tom te lastig om het netje de laten rinkelen.

In de rust beseffen we dat we snel de 2-0 moeten maken en weten we dat we het achterin goed in orde hebben. Echter loopt de 2de helft niet zoals we hoopten. In de 53ste minuut is het nog wel Tim die met een afstandsschot net over het doel richt. Maar vanaf de 60ste minuut wordt Blerick sterker en hebben wij het zwaar. In de 60ste minuut krijgt Mats namelijk eerst de gele kaart voor een overtreding. Nadat hij in de 70ste minuut terug het veld in komt verandert het spel niet. We zijn alleen maar aan het verdedigen en komen amper van onze helft af. Wel zijn er geen grote kansen voor Blerick. Totdat er in de 79ste minuut een penalty wordt gegeven. Stan blokt de bal met zijn arm wat natuurlijk niet mag en de heer Coolen legt de bal op de stip. Rob duikt wel de goede hoek in maar de penalty zit goed in het hoekje. 1-1. Na dit doelpunt ruikt Blerick bloed en gaat het op jacht naar de overwinning. Echter is de grootste kans nog voor ons. Uit een corner wordt de bal op de deklat gekopt en in de rebound weet Rens de bal niet in het doel te krijgen. Na 2 minuten extra tijd is de wedstrijd afgelopen en worden de punten verdeeld.

Met 2 punten uit 2 wedstrijden zijn wij dus niet goed uit de winterstop gekomen. Het spel zal moeten verbeteren als we nog kampioen willen worden. Wel staan we ondanks het puntverlies wel nog aan kop. Maar de voorsprong is nog maar 1 punt. Volgende week gaan we op bezoek in de Peel. De wedstrijd zal om 11 uur beginnen en we hopen dat we dan weer de 3 punten kunnen gaan pakken.

Man of the Match: Rob, Rens en Jules die ons hebben geholpen vandaag.