Koningslust 2 - ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon)

Koningslust 2

ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon)

Roel Heldens (corner)
Assist: Bas Lormans
Bas Lormans (penalty)
... (corner)
Nick Gommans (intikker)
Assist: Tim Janssen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

6 november 2016 11:00

W. Coolen

Voordat de zondag was aangebroken hadden we eerst op vrijdagavond een teamuitje. We zijn gezellig samen naar Café Dotje geweest in Panningen. Hier hebben wij een aantal biertjes gedronken en onze dansmoves geshowd.

Op zondag stond dan de thuiswedstrijd tegen het 2de elftal van Helenaveen en Griendtsveen op het programma. 2 Dorpen tegen 1 dorp dus. Tijdens de wedstrijd waren er 24 supporters aanwezig op het sportpark.

Om 11.01 uur gaf scheidsrechter Coolen het fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd. We begonnen erg sterk en in onze eerste aanval kregen wij al een corner. Bas Lormans nam deze en de bal kwam op het hoofd van Roel Heldens die de bal in het doel kopte. Of hij dit bewust deed is nog niet bekend. 1-0. In de 4de minuut gaat Christian alleen op de keeper af maar hij weet de bal te keren. In de 15de minuut wordt de irritante Leroy neergehaald in het strafschopgebied. De penalty die hierop volgde werd benut door Bas Lormans. 2-0. Een goede start dus. Maar in de 17de minuut komen de gasten toch terug in de wedstrijd. Via een corner wordt de bal uitstekend bij de eerste paal binnen gekopt. 2-1. In de 25ste minuut is de tegenstander van Leroy zijn gedrag zat en besluit hem even een trapje na te geven. Hiervoor krijgt hij de gele kaart. Wij zijn dus 10 minuten met een man meer en dit resulteerde in de 3-1. In de 34ste minuut geeft Jeffrey de bal af op Leroy die de bal over de keeper heen tikt. Vlak voor rust weet Roel Hunnekens zijn doel goed schoon te houden na een excellente redding.

In de 2de helft komen de bezoekers goed uit de startblokken en in de 50ste minuut gaat de spits alleen op Roel Hunnekens af. De bal komt niet verder dan de voeten van Roel en dus is deze kans verkeken. In de 71ste minuut gaat Tim diep en die legt de bal breed op Nick die de bal maar in het doel hoeft te tikken. 4-1. Door dit doelpunt gaven de bezoekers het een beetje op en kregen wij kansen op de 5-1. 1 van die kansen was een (doelpunt). In de 80ste minuut is de keeper uit de goal en schiet Jeffrey de bal richting het doel. Hij weet deze blijkbaar nog net voor de lijn tegen te houden en dus wordt er geen doelpunt gegeven. Het laatste gevaar komt van Roel Heldens die de lat raakt in de 89ste minuut. Na 90 minuten vond de heer Coolen het genoeg geweest en blies hij voor het einde van de wedstrijd.

Deze overwinning betekende alweer de 6de overwinning op rij. Ook staan wij nu bovenaan in de ranglijst. Volgende week zondag is er geen wedstrijd voor ons(baaldag vanwege weinig spelers). Dinsdag 15 november hebben we onze volgende wedstrijd op de planning staan en wel voor de beker thuis tegen Olympia boys 2 uit Ommel. Dan hopen we op veel toeschouwers die ons komen aanmoedigen om naar de laatste 16 in de beker door te stoten.

Man of the match: Robert Delissen

Deze grote lange man wist achterin de boel goed dicht te houden en won elk kopduel.