vvVOS 1 (zon) - Koningslust 2

Assist: Aron Vissers

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

30 oktober 2016 12:00

Vandaag stond de topper tegen VOS 1 op het programma. Een belangrijke wedstrijd dus voor het kampioenschap. Voor deze wedstrijd waren er 7 supporters meegekomen naar Venlo, waaronder onze shirtsponsor Peter Wijnen.

Om 12.02 gaf de scheidsrechter het beginsignaal op het geliefde kunstgrasveld. We begonnen niet goed en dit resulteerde in een vroege achterstand. In de 2de minuut komt er een hoge voorzet voor ons doel waar onze verdediging nog stond te slapen. De spits kon de bal er dan ook vrij inkoppen. 1-0. Na 10 minuten kwamen wij wat meer op de andere speelhelft en hier kwamen dan ook kansen. In de 15de minuut geeft Niels de bal laag voor op Peter die de bal in het doel schiet. 1-1. Na de gelijkmaker werden wij steeds sterker en hierdoor kregen wij dan ook erg veel kansen. In de 23ste minuut krijgt Niels de kans om de voorsprong binnen te schieten maar hij schiet de bal erg wild in het vangnet. 3 minuten later is het zijn collega spits die een kans niet weet te verzilveren. In de 32ste minuut pakt onze keeper Roel de bal met zijn handen op en is er een vrije trap in de 16 meter. Mats gooit zich voor de vrije trap en blokt de bal uitstekend. Net voor rust wordt het toch tijd voor een voorsprong. Maar Niels, Rob en Jeffrey weten de grote kansen niet af te maken.

In de 2de helft gingen wij gewoon verder met kansen creëren. In de 53ste minuut gaat er dan eindelijk een kans in het doel. De corner die door Rob werd genomen komt bij de 2de paal bij Niels die de bal eerst kopt en daarna de bal in het doel schiet. 1-2. 2 minuten later is het 1-3. Een voorzet van Rik komt bij Peter in de voeten die de bal boven in de hoek schiet. In de 60ste minuut gaat VOS ons ook nog helpen door balverlies achterin. Niels geeft de bal daarna voor op Jeffrey die de bal er beheerst binnen schuift. 1-4. In de 70ste minuut schiet Niels op doel maar zijn schot is zo slecht dat de bal voor de voeten van Rob komt die de bal er dan wel intikt. 1-5. Hierna denken we dat we de overwinning binnen hebben en worden de kansen weer gemist en wordt er achterin matig verdedigt. In de 75ste minuut wordt het 2-5 door een goede vrije trap en in de 79ste minuut kan een speler van VOS zomaar doorlopen en de 3-5 binnen schieten. Enkele minuten later zorgt Bas Lemmen voor het leukste moment van de wedstrijd. De bal is over de omheining gegaan en moet de bal gaan halen voor een inworp. Echter is deze iets te hoog voor Bas waarna hij een mooie duikeling maakt. In de 88ste minuut is het dan toch echt gedaan voor VOS. Nadat Aron diep wordt gestuurd is hij erg collegiaal en geeft de bal breed op Niels die de 3-6 binnen tikt. Toch krijgen wij 1 minuut hierna toch nog een tegendoelpunt wat de eindstand op 4-6 brengt.

Drie belangrijke punten dus. Hiermee staan wij nu op verliespunten bovenaan. Volgende week komt het 2de elftal van Helenaveen/Griendtsveen op bezoek. Startsein zal om 11 uur worden gegeven op sportpark De Lust.

Man of the match: Gona 2

Er was geen speler die er boven uitstak. Daarom ons hele team als man of the match voor deze belangrijke overwinning.