Kampioen en ….BUBBELS!!!

ST Panningen/Egchel JO15-2

3 december 2016 14:00

Kampioen en ….BUBBELS!!!

Vandaag stond de volgende Peel & Maas derby op het programma voor ST Grashoek/Koningslust JO15-1. Met de wetenschap dat onze laatste ‘concurrent’ voor het kampioenschap Venlosche Boys met maar 3-1 had gewonnen van laagvlieger Baarlo gingen we de wedstrijd tegen Panningen/Egchel in.

Het begin was veelbelovend, via 2 mooie 3-hoekjes op het middenveld ontstond gelijk in de eerste minuut een grote kans voor Wouter. Even later gevolgd door een nog grotere kans voor Job die alleen op de keeper af mocht gaan, normaal geen probleem maar het was duidelijk dat de kampioensstress in de ploeg was geslopen. Job miste jammerlijk. De geelzwarten bleven het proberen maar er werd teveel met de bal gelopen in plaats van het balletje rond te laten gaan. Ondanks het niet al te beste spel bleven we wel kansen creeren. In de 13` minuut speelde Wouter de keeper mooi uit en gaf Coen een niet te missen kans voor een leeg doel, onze benjamin kreeg het toch voor elkaar om naast te schieten. 2 minuten later gevolgd door Job die uit een mooie voorzet van Luuk ook een 100% kans om zeep hielp. Wouter kreeg ook nog een handvol grote kansen maar het wilde hem maar niet lukken vandaag. In de 23e minuut besloot onze laatste man Kai om het onze falende voorhoede maar eens voor te gaan doen, hij maakte een prachtige solo van achteruit en kwam oog in oog met de Panningse keeper. Kai bleef rustig en maakte de verlossende 1-0. Na nog wat grote kansen voor Wouter was het Lars die op slag van rust de bal in de kluts meekreeg en wel raad wist met dit buitenkansje: 2-0 ruststand. In de rust werd er nogmaals op gehamerd om vooral rustig het balletje rond te laten gaan en makkelijk proberen te voetballen, dan zou het allemaal wel goedkomen.

Nou, de koffie was nog niet of nauwelijks op bij de talrijke supporters en het stond al 4-0. De geelzwarten schoten als een komeet uit de startblokken en scoorden via Lars en Wouter de 3 en 4-0. Het bleef kansen regenen in de tweede helft en Wouter lukte het in een keer wel om het netje te vinden. Hij scoorde maar liefst 4 keer! De overige doelpunten kwamen op naam van Job en een mooie kopgoal uit een corner van Mick. Het slotakkoord was er in de laatste minuut voor onze doelman Freek. Toen Job in de 16 onderuit werd gehaald besloot de goed leidende Benny van Berlo om de geelzwarten een penalty toe te kennen. Freek werd door iedereen naar voren geschreeuwd en hij nam de pingel voor zijn rekening. Met een droge knal zorgde hij voor de 10-0 op het scorebord. Na het laatste fluitsignaal kon het feest beginnen en dat hebben onze mannen dan ook gedaan. Volgende week gaan we de kers op de taart zetten in Kessel waar we ons mooie seizoen in stijl proberen af te sluiten en onze ongeslagen status te behouden.