Moeizame maar zeer belangrijke zege!

Lars Deckers (scrimmage)
Lars Deckers (schot)

26 november 2016 14:00

RKMSV JO15-2   - ST Grashoek / Koningslust JO15-1                      1-3

Moeizame maar zeer belangrijke zege!

De geelzwarten trokken vandaag voor de 2e keer dit seizoen de brug over naar Meijel. Was het 4 weken geleden om des keizers baard, nu stond de druk er vol op en dat was te merken binnen en buiten de lijnen!

Al snel werd duidelijk dat het geen gemakkelijke middag zou worden tegen de nummer 3 van de ranglijst. De geelzwarten begonnen goed maar werden in de eerste 5 minuten twee keer, ten onrechte, teruggefloten voor buitenspel. Dit ging niet bij iedereen even goed, zowel binnen als buiten de lijnen. De roodwitten hadden maar één opdracht meegekregen: Graslust mocht niet aan voetballen toekomen. Nou, dit lukte de roodwitten vrij aardig. Al was de manier waarop soms bedenkelijk. In de 14e minuut kreeg Meijel een vrije trap op 35-40 meter, geen gevaar zou je op het eerste gezicht zeggen. Het schot van de laatste man dwarrelde echter precies in de linker bovenhoek, de eerste achterstand van dit seizoen was een feit. De geelzwarten hadden hier zichtbaar moeite mee en kwamen maar niet in hun spel. Pas na een minuut of 20 begon de geelzwarte trein een beetje te lopen wat in de 24’minuut resulteerde in de gelijkmaker, Lars frommelde een bal tussen kluwen van benen het doel in: 1-1. Dit was tevens de ruststand van een povere eerste helft van de koploper. Ondanks een paar vette kansen voor onze spits werd er weinig gevaar gesticht.

In de rust werd gevraagd om toch meer te gaan voetballen en niet mee te gaan in het hotse knotse voetbal van de gastheren.

Vol goede moed begonnen we aan de 2e helft, het was echter Jens die al na 15 seconden de save van de wedstrijd maakte door een 100% doelpunt toch tegen te houden waardoor Meijel niet langszij kwam. Onze mannen hadden de boodschap in de rust goed begrepen en begonnen waar ze goed in zijn: het balletje rond laten gaan en zo kansen creëren. In de 5’minuut zet Coen vanaf links de bal voor op Lars die hier wel raad mee wist en beheerst de 1-2 binnenschoot. 3 minuten later stoomde de sterk spelende Kai van achteruit op en gaf Job een schietkans, het schot ging net over. In de 9’ minuut weer net niet de 1-3 door een fraaie kopbal van Freek. In de 11’ minuut was het zowaar Meijel nog een keer met een grote kans, maar Jens stond wederom zijn mannetje. In minuut 13 stuurde gelegenheids middenvelder Job met een sublieme pass Lars in de diepte. Lars zag de keeper ver voor zijn doel staan en probeerde vanaf rechts over de keeper te lobben, deze prachtpoging ging jammerlijk net over. Graslust bleef goed doorvoetballen en Meijel kwam er niet meer aan te pas, ze waren overal een stap te laat. In de 22’ minuut kreeg Graslust een vrije trap vanaf  25 meter, Coen nestelde zich achter de bal en zag zijn poging net uit het doel getikt worden. 2 minuten later was het Lars met een lekkere corner die door Coen net over werd gekopt. Een minuut later gevolgd door een pegel vanaf 25 meter door diezelfde Coen, maar weer ging de bal rakelings over. Het was wachten op de bevrijdende 1-3, maar deze wilde maar niet vallen waar door RKMSV in de wedstrijd bleef en onze achterhoede bij de les moest blijven. In de 30’minuut was het bijna raak voor de hard werkende Wouter. 2 minuten later mocht Wouter alleen op de keeper af maar zag ook deze poging net aan de verkeerde kant van de paal langs gaan. De eindstreep was bijna in zicht ware het niet dat de Meijelse stopwatch een stuk langzamer liep dan de onze. De gastheren waren al een tijdje alles of niets aan het spelen en kregen van de scheids nog ruim extra tijd om de gelijkmaker te forceren. Het was echter ons sterke middenveld dat dankbaar gebruik maakte van de extra ruimte. Ons sterke middenblok Niek, Job en Coen speelde zich goed vrij waardoor Coen kon opstomen over de as van het veld. Hij zag dat de keeper weer eens te ver voor zijn doel stond en drukte van ruim 20 meter af en liet de doelman kansloos. De bevrijdende 1-3 was een feit. Uiteindelijk floot de leidsman na 7 minuten extra tijd voor het eindsignaal en was deze enerverende topper ten einde. Onze jongens hebben in de tweede helft laten zien waarom ze bovenaan staan en dat dit zeker ook terecht is. Ze lieten een goede mix zien van vechtlust en voetbalvermogen. Iedereen heeft vandaag geknokt voor wat hij waard was en dit verdient dan ook een dikke pluim! Zeker ook de niet genoemde Pim, Rob, Mick en Luuk! We gaan ons nu opmaken voor de misschien wel kampioenswedstrijd tegen Kepèl volgende week!