Geel/Zwart wint TOPPER!

Vinnie Peeters (penalty)

5 november 2016 14:00

ST Grashoek / Koningslust JO15-1 - Venlosche Boys JO15-2 4 – 1

Uit het vele app-verkeer op vrijdagavond / zaterdagmorgen bleek wel dat onze mannen al met de belangrijke wedstrijd bezig waren. Als ze maar niet te zenuwachtig zouden zijn vroeg de technische staf zich af.

Gelukkig was dit niet het geval en begon Graslust JO15-1 scherp aan de wedstrijd wat in de 1ste minuut al bijna een kans opleverde. De eerste 15 minuten zagen de vele toeschouwers uit Koningslust en Grashoek een gelijkopgaande wedstrijd met een licht overwicht voor de geel/zwarten. De grootste kans was voor de thuisploeg waar Wouter zijn inzet op de lat zag belanden. In minuut 16 volgde het eerste gevaar van de thuisploeg, Vinnie schoot een vrije trap van 20mt rakelings langs de kruising. Een minuut later volgde een goede corner die nog door de Boys kon worden weggewerkt, in de rebound schoot Job hard op doel. Zijn poging kon echter nog net de keeper gekeerd worden. In de 24e minuut was er het eerste hachelijke moment voor het doel van Jens. Een vrije trap werd niet goed verwerkt door onze verdediging maar het liep allemaal met een sisser af. In de 26e worstelden Job en Wouter zich door de hechte verdediging van de Boys en viel de bal net buiten de 16 voor de voeten van Coen, die bedacht zich geen moment en haalde verwoestend uit en zag zijn schot in de rechterbovenhoek belanden: 1-0! Graslust bleef vervolgens aanzetten en probeerde de 2-0 te maken, achterin werd overigens goed verdedigd en weinig tot niets weggegeven. In de 31e minuut krijgt Vinnie een ietwat rare stuitbal op het middenveld en hij dacht, laat ik eens een poging wagen. Er volgde een schot op doel vanaf 40mt waarbij de bal net voor de keeper stuiterde, diezelfde keeper zag vervolgens de bal over zich heen in het doel belanden. Een beetje lucky maar niet minder mooi! Ruststand 2-0.

De 2e helft werd weer fanatiek begonnen wat resulteerde in een grote kans voor Wouter in de eerste minuut, zijn schot ging echter net naast. Enkele minuten later werd Coen door een mooie combinatie met Job vrijgespeeld in de zestien. Coen nam de bal goed mee en voor de verdediger zat er niets anders op dan hem te vloeren. Vinnie schoot de pingel onberispelik in het linker zijnetje en de 3-0 was een feit. De Boys lieten toen logischerwijs de koppies een beetje hangen en er volgde enkele goede mogelijkheden voor Graslust. Wouter was er een paar keer dicht bij en een kopbal van Vinnie werd van de lijn gehaald. In de 21e minuut was er warempel een kans voor de Boys na geklungel aan de kant van de thuisploeg. Maar ook aan de andere kant werd geklungeld, Wouter was echter alert en scoorde de 4-0. Graslust kreeg nog wat kansjes maar de scherpte verdween wat uit het spel. Door enkele pijntjes moest er veel gewisseld worden wat het spel niet ten goede kwam. De tegenstander ging nog even alles of niets spelen met 4 aanvallers waar de thuisploeg zich eigenlijk geen raad mee wist. Er volgde enkele grote kansen voor de Boys die met behulp van de paal een flinke portie geluk gekeerd werden. In de 32e minuut viel dan toch nog de 4-1. Dit was het enigste smetje op een verder prima pot van onze mannen. Volgende week wacht ons MVC JO15-2 op de peelrand en mogen onze concurrenten voor het kampioenschap het tegen elkaar opnemen in Venlo.