ST Grashoek / Koningslust JO15-1 OVERTUIGT!

ST Grashoek/Koningslust JO15-1JM

Reuver JO15-2

15 oktober 2016 14:00

ST Grashoek / Koningslust JO15-1           - Reuver JO15-2                               6 – 0

Op voorhand werd er op SV Grashoek.nl een spannende pot voorspeld voor ST Grashoek / Koningslust JO15-1. Na de eclatante 6 – 0 zege bleek hier echter totaal geen sprake van te zijn.

Voor aanvang van de wedstrijd werd van de jongens gevraagd om vandaag eens vanaf minuut 1 scherp te zijn en om Reuver te laten merken dat er op de Peelrand niks te halen zou zijn. Nou, dit lieten onze mannen dan ook gelijk zien. Al in de eerste minuut werd Wouter goed vrijgespeeld en kon hij alleen op de keeper af, de afronding belande echter net in het zijnet. De toon was gezet. Graslust bleef fel op de bal en gaf Reuver zo geen gelegenheid om in haar spel te komen. In de 5’ minuut waagde Vinnie een schot maar ook zijn inzet ging aan de verkeerde kant van de paal. In minuut 7 volgde een mooie aanval over de as van het veld en werd Wouter diep gestuurd, met een afgemeten voorzet kreeg Job een niet te missen kans en hoefde de bal maar binnen te tikken: 1-0. Graslust bleef geconcentreerd doorvoetballen en liet Reuver weinig kans. In de 10’ minuut was er dan toch een van de sporadische uitvallen van Reuver welke op 25 mt van ons doel gestopt werd ten koste van een vrije trap. Deze werd ook goed genomen door Reuver maar ook goed gestopt door Jens. Veel meer kreeg Jens ook niet meer te doen vandaag zou blijken. Met mooie combinaties over het gehele veld bleef de thuisploeg het publiek vermaken. Dit resulteerde in de 23’minuut tot de 2-0. Een goed genomen corner van Coen werd vakkundig binnen gevolleerd door Vinnie, een goal die bij Studio Sport niet zou hebben misstaan! Het bleek niet de mooiste van de middag te zijn, die nam Job 10 minuten later voor zijn rekening. Na een solo van onze laatste man Kai die pas in de 16 van Reuver werd afgeslagen kwam de bal via Coen bij Job, die bedacht zich geen moment en ook Job volleerde de bal met links prachtig met een streep over de keeper heen en zorgde zo voor de 3-0. Zo kwam er een einde van de eerste helft waarin onze mannen lieten zien dat ze (erg) goed kunnen ballen en met een beetje meer precisie voor de goal had er nog meer ingezeten.

De tweede helft begon door wat wissels in het team ietwat rommelig maar al gauw pikte Graslust de draad weer op. Mick speelde mooi een tegenstander uit in de zestien van Reuver en legde de bal goed terug op Job die zich geen moment bedacht en de 4-0 binnenschoot. 3 minuten later werd Wouter weer eens goed vrijgespeeld maar weer wilde het niet lukken oog in oog met de kiep. Graslust bleef de bovenliggende partij en Reuver gaf goed weerstand maar kwam niet in de gelegenheid om het onze sterke verdediging echt moeilijk te maken. En dreigde ze er een keer door te komen dan stond daar telkens weer ons sterk spelende duo Niek en Kai om het op te lossen. Over de flanken hoefde Reuver het sowieso niet te proberen want daar waren Mick en Rik de baas! In de 60’ minuut was daar bijna de 5-0 uit een vrije trap vanaf 20 mt die door Vinnie naar de bovenhoek werd gestuurd, de keeper redde echter met een mooie duik. 2 minuten later was er dan toch de 5-0, Wouter ging met een mooie solo alleen op de keeper af en ditmaal lukte het hem wel om te scoren. Even was de concentratie toen weg bij onze boys en kreeg Reuver warempel een kans cadeau, het schot belandde in het zijnet. Dat dit niet de bedoeling was lieten onze mannen gelijk weer zien en er volgde weer een aanval waarbij wie anders dan Wouter weer werd vrijgespeeld en alleen op de keeper af kon gaan. Hij passeerde deze bekwaam en tekende zo voor de eindstand van 6-0. In de laatste minuut was het nog bijna 7-0 toen Freek een grote kans net niet binnen de palen kreeg. Deze wedstrijd liet zien wat de aspiraties van Graslust zijn deze eerste competitiehelft, nu zorgen dat we dit niveau vast blijven houden mannen!