Wedstrijd met 2 gezichten

Onder 15 zaterdag, JO15-1, 3e klasse 301

8 oktober 2016 12:30

Helden JO15-3  - Grashoek / Koningslust JO15-1              0 – 10

Voor medekoploper Grashoek / Koningslust JO15-1 stond vandaag de wedstrijd tegen hekkensluiter Helden JO15-3 op het programma, iets wat in deze prille competitie natuurlijk nog niet zoveel zegt. Dit bleek dan ook in de eerste helft. Onze mannen werd voor de wedstrijd nog goed ingepeperd dat iedereen goed zijn positie moest houden in het veld en dat we Helden dan wel zouden kunnen kloppen. Laat dit nu weer net niet gebeuren, vanaf het begin waren er toch weer enkele Graslust spelers die een beetje hun eigen wedstrijd gingen spelen. Dit gekoppeld aan een iets andere opstelling zorgde ervoor dat er een erg rommelige eerste helft volgde van onze jongens. In de 9’ minuut scoorde Levy (met rechts!) de 1-0 na een afgemeten voorzet van Kai. Daarna kregen we in de 14’minuut een grote kans voor Coen die er net niet in ging, Vinnie schoot in de rebound nog van dichtbij op de paal. Een minuut later weer gevolgd door een kans voor Vinnie die echter ook werd gemist. In de 16’ minuut was daar ineens een grote kans voor Helden, zouden de Graslust mannen nu wakker schrikken was de vraag langs de kant. Het leek er wel op want een minuut later schoot Kai de 2-0 binnen na een mooie actie van Vinnie. Helaas werd het spel er niet beter op en kreeg Helden ook hun mogelijkheden. Onze mannen kwamen eigenlijk niet verder dan een levensgrote kans voor Coen die na een mooie 1-2 met Lars alleen voor de keeper opdook. Zijn poging ging echter net aan de verkeerde kant van de paal. Ruststand 0 -2.

In de rust werd aangegeven dat er toch echt uit een ander vaatje getapt moest gaan worden en dat er simpeler gevoetbald moest gaan worden. Nou…, dit deden onze mannen dan ook. In de 42’minuut maakte Kai zijn 2e van de middag na goed werk van Wouter die zijn poging nog gekeerd zag, Kai was er als de kippen bij om de 0-3 binnen te tikken. Graslust bleef nu wel goed doorspelen en in de 50’ minuut was het Kai die de eerste hattrick van dit seizoen volbracht, wederom uit een assist van Wouter. Wouter was een ware plaag voor Helden dat ondanks wat omzettingen in hun elftal er totaal niet meer aan te pas kwam. In minuut 51 ging wouter weer goed door over links en gaf Vinnie de gelegenheid om de 0-5 te maken. Een minuut later besloot Wouter om het zelf ook maar eens te proberen, na een mooie solo was daar de 0-6. In de 60’ minuut schoot Coen van zo’n 25 meter de 0-7 in de touwen. In minuut 61 nam Lars een vrije trap op rechts en legde deze mooi bij Vinnie op het hoofd en deze knikte de bal goed in: 0-8. Graslust bleef maar doorgaan en had de smaak nu echt te pakken, in de 63’ minuut scoorde Lars beheerst de 0-9 uit een voorzet van Wouter. De 0-10 volgde al snel, na een slechte uittrap van de Helden keeper kreeg Vinnie de bal voor zijn voeten op rand 16, hij bedacht zich geen moment en schoot de bal droog binnen. Toen vonden onze jongens het wel goed en daarmee was de eindstand een feit. Wat was dit een verschil met de matige eerste helft wat onze jongens lieten zien in de 2e helft. Volgende week wacht ons de JO15-2 van Reuver, dan zal er toch echt vanaf het begin goed gevoetbald moeten worden!