Eenrichtingsverkeer in Baarlo!

Baarlo JO15-2

ST Grashoek/Koningslust JO15-1JM

24 september 2016 12:00

Onder een strakblauwe hemel begon Graslust JO15-1 vandaag aan de wedstrijd tegen Baarlo JO15-2, een tegenstander waar we niet al teveel vanaf wisten. De enige info die we net voor de wedstrijd hoorden was dat de tegenstander voor de beker met 6-0 had verloren van Blerick. Na een beetje afwachten in de beginfase kregen onze jongens in de gaten dat er vandaag voldoende mogelijkheden lagen tegen dit Baarlo. Na een minuut of 5 kwam de machine van Graslust JO15-1 op gang, de ene na de andere kans werd er gecreëerd met vaak als eindstation Wouter. Maar net als op de training donderdag lukte het Wouter maar niet om de bal in het netje te leggen. Ook gelegenheidsspit Vinnie kreeg de bal niet tussen de palen. Dit resulteerde bij de rust in een brilstand, al hadden we langs de kant al een stuk of 10-15 goede kansen genoteerd. Als dit maar niet fout zou gaan in de 2e helft dacht het begeleidingsteam, vaak zie je dat als je zelf niet scoort dat de tegenstander dit wel doet. Tijdens de thee werd afgesproken om op dezelfde voet verder te gaan en dat het broodnodige doelpunt vanzelf zou vallen. We waren nog geen minuut onderweg in de 2e helft of Wouter stond weer oog in oog met de keeper… Helaas lukte het hem weer niet. In de 44’minuut werd de ban dan toch gebroken door Vinnie die eindelijk het netje liet bollen 0-1. 5 minuten later kwam toen de verlossing voor Wouter die de 0-2 binnentikte, een minuut later gevolgd door een wereldgoal van Lars. Lars scoorde uit de mooiste aanval van de wedstrijd die werd begonnen door onze stand-in linksback Quinten die de aanval opzette. Na enkele schitterende combi’s door 1 keer raken kwam de bal rechtsvoor terecht waar Lars en Wouter de aanval subliem afrondden. In de 55’ minuut was het Niek met de 0-4, waarna Lars volgde met de 0-5. Met nog 10 minuten te gaan mocht Kai doorschuiven naar de mid-mid positie en schoof Coen door naar de spits, Vinnie van de spits naar laatste man. De eerste aanval na deze omzetting was het gelijk Coen die de bal van 20 meter bekeken over de keeper plaatste: 0-6. In de 64’ minuut was Niek weer goed ingeschoven en knalde de 0-7 binnen. Vinnie tekende als laatste man voor het slotakkoord door een bekeken afstandsschot droog diagonaal binnen te schieten 0-8. De allergrootste winnaars van vandaag waren de toeschouwers naast het veld die een prachtwedstrijd zagen van onze Graslust-mannen! Volgende week wacht Bieslo JO15-1 op sportpark de Peelrand in Grashoek, met deze inzet en het vertoonde spel kijken wij als staf er erg naar uit.