De wedstrijd duurde 15 minuten te lang

ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e klasse 401

19 november 2016 12:00

Aangekomen in Maasbree was het koud en winderig. Uit tegen MVC, die qua punten met ons gelijk stonden, konden we laten zien wat we waard zijn.

We kwamen goed uit de startblokken en het veldspel was niet verkeerd. Jelle, die in de eerste helft als gelegenheidsspits was ingezet, kreeg goede kansen. Na enkele heel goede kansen, die voor ons helaas gestopt werden door een uitblinkende keeper, mocht hij toch in de 14de minuut scoren en we stonden op voorsprong. Helaas konden we de druk naar voren niet volhouden en MVC mocht van ons voetballen. Als we de bal hadden afgepakt, dan werd deze paniekerig zonder te kijken weggetrapt en hierdoor kwamen we in de problemen. Gelukkig bleef het beperkt tot 1 tegendoelpunt in de 22ste minuut en met een gelijkspel gingen we de rust in.

Na de rust was de voorhoede en middenveld weer hersteld en het begon weer te lopen. Als snel in de 2de helft in de 33ste minuut mocht Luc met een goed schot op goal scoren en we stonden weer voor met 1-2. Ons spel was prima en de 1-3 was in de maak, welke door Jelle in de 39ste minuut na goed doorkomen werd gescoord. Er leek geen vuiltje aan de lucht, tot ongeveer 12 minuten voor het einde. Het team was de controle over de bal en de wedstrijd helemaal kwijt. De verdediging werd telkens net afgetroefd en in de 48ste en 55ste minuut kwam MVC langszij. De kracht die we hadden verloren door onnodig balverlies brak ons in de laatste minuten op. De wedstrijd leek af te stevenen op een gelijkspel, maar Maasbree was de gelukkigste en mocht vlak voor het einde nog de winnende goal maken, 4-3. De jongens waren volledig overrompeld en terneergeslagen. De wedstrijd duurde gewoon 15 minuten te lang.

Ondanks deze domper willen wij als leiders iedereen bedanken voor de inzet. Zo’n wedstrijden zijn er nu eenmaal en hiervan hebben we kunnen leren. Dit zal ons de volgende keer niet weer gebeuren!

Jongens bedankt en volgende week is er weer een nieuwe kans. De trainers/coaches en begeleiders  Anton, Richard, Sander en Jeroen.