Vliegende start

... (solo)
Freek Smets (schot)

24 september 2016 10:30

Voor Koningslust JO11-1 start vandaag de competitie tegen ST Panningen/Egchel JO11-2. Het is een prachtige zonnige zaterdag morgen en Koningslust berijdt zich voor op de wedstrijd. Vorige week werd er tegen ST Egchel/Panningen JO11-4 een ruime overwinning geboekt en de spelers zijn gewaarschuwd tegen onderschatting van de tegenstander. De spelers lijken goed geluisterd te hebben want Koningslust schiet uit de start blokken. Er wordt goed gevoetbald en waardoor Koningslust binnen 10 minuten al met 0-3 voor staat. Na deze goede start verslapt Koningslust en wordt Panningen/Egchel sterker. Door een eigen doelpunt en een schot heeft Panningen/Egchel weer de aansluiting gevonden bij Koningslust 2-3. Koningslust schakelt een tandje bij en gaat weer combineren, hierdoor gaat Koningslust met een 3-6 voorsprong de rust in. In de rust word er gewaarschuwd niet terug te vallen en de bal het werk te laten doen. Echter lijkt Koningslust nog niet direct wakker en binnen een minuut heeft Panningen/Egchel gescoord 4-6. Nu is Koningslust wakker, voetbalt goed en creëert veel kansen. Panningen heeft hier geen antwoordt op en Koningslust loop uit tot 4-12 tot de 40ste minuut. Panningen/Egchel weet vervolgens nog 1 keer te scoren, maar direct na deze goal in de 41ste minuut is het Koningslust dat weer scoort 5-13. Koningslust voetbalt de wedstrijd vervolgens goed uit en weet in de laatste minuut nog een keer te scoren waar door er met 5-14 gewonnen wordt.