vs boalderker

Kaj Janssen (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 19

9 oktober 2016 11:00

Koud. De Zomer is over. 9 oktober 2016. De zon schijnt en de lucht is blauw. Het 4e staat al met 2-0 voor als wij nog moeten gaan beginnen. Kortom een onverwerkelijke dag. Baarlo treedt aan in het bloeddorstige rood en Koningslust in het kenmerkende geel-zwart. Het geel-zwart dat dit seizoen nog iedere wedstrijd heeft weten te scoren en 5 punten haalde uit 3 wedstrijden.

Met het scorend vermogen is de basis gelegd voor een mooie wedstrijd tegen baarlo. Zo geschiede. Binnen no-time stond de 1-0 op het denkbeeldige scorebord. Het was Speedo (Nick) met een fraaie solo actie die hij afrondde door de bal in de goal te stiften. Die jongen heeft zeker op FIFA geoefend! Lang mocht het Koningsluster publiek, dat vandaag in opvallend grote getalen is op komen dagen, echter niet genieten van de voorsprong. Een te korte terugspeelbal was door De Muur (Rob) onverwerkbaar en zo wist Baarlo voor de 1-1 te tekenen. Frustratie alom. Niet getreurd. Het spelbeeld van de 1e helft spreekt boekdelen.  Uit een ingestudeerde hoekschop wist Zeeboei (Leroy) de 2-1 binnen te werken. 10 minuten voor rust kreeg Koningslust de 3-1 op een presenteerblaadje. De scheidsrechter die deze wedstrijd speciaal uit Beringe was overgevlogen gaf Koningslust een terechte strafschop. Varkentje/Golden Retriever (Kaj) nam plaats achter de bal en dan weet je het al… Feilloos in de linkerbenedenhoek! Vlak voor rust kwam Koninslust met 10 man te staan door onbesuist inkomen van Sander (Heeft nog geen bijnaam, suggesties kunnen worden ingediend bij Gona 3. Alles kan en alles mag)

Het schijnt dat de selectie traint op dode spelmomenten, dat heeft het 3e elftal duidelijk niet nodig. Het is ongekent wat zich deze zondagmorgen afspeelt. Het fenomeen hoekschop wordt opnieuw uitgevonden. Alweer belandt de bal in 1x op de paal en wordt de rebound benut, dit keer was Varkentje/Golden Retriever het goudhaantje. 4-1! Tevens de ruststand.

In de rust beginnen vier strijders van het 2e elftal aan een spoed warming-up zodat ze begin 2e helft hun opwachting kunnen maken. Onder andere doelpuntenmakers Varkentje en Zeeboei verlaten het veld. De tactische mind achter deze wissel wordt binnen twee minuten al duidelijk wanneer Baarlo de stand op 4-2 brengt. De spanning is weer terug. Op deze wijze weten we de aandacht van toeschouwers te behouden. De spanning stijgt halverwege de 2e helft nog meer, nadat Stan de gele prent getoond krijgt voor natrappen. In deze fase waagt Baarlo enkele pogingen om te laten zijen dat ook kan voetballen. Op de afronding mogen de roodhemden nog oefenen. Jules houdt een doorgebroken speler naar de grond enmagvan geluk spreken dat hij op het veld mag blijven staan. De gegeven penaltij wordt door Baarlo feilloos binnen geschoten. De spanning is helemaal terug. Even later krijgt Stan zijn 2e gele kaart (geen rood) en mag de rest van de wedstrijd op de bank toekijken. Vlak voor tijd komt Koningslust nog goed weg. De spits van Baarlo wipt de bal over De Muur heen, maar ziet vervolgends de bal de lat toucheren. Hierdoor werd het alsnog een makkelijke prooi voor De Muur. In de slotseconde wordt het nog 5-3. Een counter wordt door Zeeboei en Sander (Nog steeds zonder bijnaam) goed uitgespeeld. De laatsgenoemde (nog steeds zonder bijnaam) kan de bal heel makkelijk intikken en zet daarmee de eindstand van 5-3 op het denkbeeldige scorebord