Egchel 5 – Koningslust 3

Koningslust 3

Mannen zondag, 3, 6e klasse 19

25 september 2016 11:30

Allereerst beginnen we met het vermelden van de uitslag van vorige week. Dit is ons door een technische stroring helaas ontschoten. De eerste wedstrijd van de competitie speelde we gelijk tegen een sterk spelend RKSVN uit Neer. De eindstand werd 3-3 (2x Sander en 1x Rowan)

Nu door met de wedstrijd van afgelopen zondag:

Nog nooit voetbalde Koningslust 3 op 25 september met een temperatuur van 24 graden een wedstrijd in Egchel om 11:30. Iedereen begon de warming up op deze zonnige dag ruim op tijd. Of ja, iedereen? Christian was ietsjes later, omdat hij een van zijn twee voetbalschoenen was vergeten. Alleen Christian weet of het om de rechter of linker ging.

Eerste helft:

Koningslust begon direct goed aan de wedstrijd. Na 2 minuten wipte Rowan de bal over een speler van Egchel waarna hij net langs schoot. Na 3 goede kansen van Koningslust was het echter Egchel dat een aanval goed uitspeelde en hun eerste kans direct afrondde. 1-0 voor de thuisclub. Nog geen minuut later was Egchel weer gevaarlijk. De verdediging van Gona 3 wist dat het waakzaam moest blijven. Halverwege de eerste helft ging het spel gelijk op en heeft Koningslust verschillende kansen gekregen. Even later werd een foutje in de Egchelse defensie koelbloedig afgestraft door Sander. Over Sander gesproken, Sander is de eerste nieuwe zomeraankoop van Gona 3. Bij zijn presentatie beloofde hij het team en de supporters dat hij 20 doelpunten ging maken dit seizoen. Hij was hier zelfs zo van overtuigd dat hij hier een kratje bier voor in durfde te zetten. Hij is in ieder geval al goed onderweg met 3 doelpunten in twee wedstrijden.

Volgens de wijze woorden van trainer Atmeister (Jannes) is het fijne van terugkomen van een achterstand dat de tegenstander het gevoel heeft dat ze achter staan en wij het gevoel hebben dat we voor staan.

In de 27e minuut werd een goed genomen vrije trap van Egchel nog beter gered door De Muur (Rob). Het antwoord van Koningslust in de 31e minuut is nog beter. Rocky (Rick S) geeft een lange pass op De Juichert (Rens). De Juichert is net eerder bij de bal dan de aarzelende keeper van Egchel en prikt de bal door de benen van de keeper in het netje. 1-2. Helaas werd het vlak voor rust nog 2-2. Een van richting veranderd schot was De Muur te machtig en belandde in het Koningsluster doel.

Tweede helft:

Na een te zachte pass van Chris, een kopbal van Gwoen (Rowan), een pass van Ronny, een ruimactie van Karst en Politieman (Bram) (in een tijdsbestek van 5 min) schoot Rowan een bal via de lat over. 10 minuten voor de drinkpauze in de tweede helft schoot Rocky de bal van afstand tegen de paal.

Tijdens de drinkpauze gaven Billy (Rick P) en Atmeister (Jannes) de laatste tips. Gwoen had deze tips goed begrepen en fakete een voorzet en schoot de bal beheersd binnen. Egchel 2 – 3 Koningslust.

In de zinderende hitte verdedigd Koiningslust 3 met succes de 2-3 voorsprong voor het oog van 50+ enthousiaste supporters en 1 hond. Vlak voor tijd werd de mooiste aanval van de dag helaas niet beloont met een 4e doelpunt. Na een aanval over meerdere schijven belandde de bal bij Politieman die de bal voorzette op Speedo (Nick). Onze Egchelse Speedo durfde zijn oude club niet af te straffen en miste tot ieders verbazing de bal.

De eerste overwinning van het seizoen is weer binnen!

Volgende week proberen we deze vorm door te trekken in het verre Heythuysen.