Koningslust 2 (zon) - RKMSV 3 (zon)

RKMSV 3 (zon)

Leroy Janssen (kopbal)
... (penalty)
Roel Heldens (schot)
...

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

16 oktober 2016 11:00

Vandaag kwamen onze Brabantse vrienden van Peel en Maas op bezoek. RKMSV 3 was de tegenstander. Beide teams hadden 6 punten uit 3 wedstrijden dus het beloofde een spannende pot te worden. Het aantal toeschouwers wat aanwezig was is 28.

Om 11.04 uur startte de wedstrijd die onder leiding stond van de heer Coolen. In de 2de minuut kregen wij onze eerste corner. De bal werd bij de eerste paal doorgekopt waarna Karst een teenlengte te kort komt bij de 2de paal om de bal binnen te tikken. In de 8ste minuut krijgt Meijel de eerste kans. De spits gaat alleen op Roel af maar hij weet zijn schot te keren. In de 17de minuut krijgt Koen de kans om de score te openen maar hij ziet zijn vrije trap net boven de lat gaan. In de 33ste minuut krijgt Niels een goede kans maar zijn schot raakt het zijnet. Roel W. zag het net bewegen en juichte voor niks. 1 minuutje later kon Roel W. wel terecht juichen. Na een goede voorzet van Koen kopt Leroy de bal in het netje. 1-0. Meijel reageert goed op het tegendoelpunt en krijgt 1 minuutje later weer een dikke kans. In een 1 tegen 1 situatie is Roel de tegenstander weer de baas. In de 37ste minuut lijkt het dan toch wel 1-1 te worden. Maar de bal passeert net niet de doellijn door goed keeperswerk van Roel. In de 43ste minuut krijgt Jeffrey de ruimte om het eens van afstand te proberen maar hij ziet dat de keeper de bal weet tegen te houden.

In de 2de helft moesten wel snel op zoek naar het 2de doelpunt. In de 48ste minuut is het Nick die op doel schiet maar hij had de bal beter kunnen afleggen op een medespeler. In de 50ste minuut maakt Leroy een domme overtreding in ons eigen strafschopgebied. Deze penalty wordt goed ingeschoten en Roel is hierdoor dan ook kansloos. 1-1. In de 56ste minuut krijgt Roel H. de bal en wil een voorzet geven. Deze voorzet is aan de matige kant maar de Meijelse doelman laat de bal door zijn handen glippen en de voorsprong staat weer op het scorebord. 2-1. In de minuten hierna gaat Meijel op zoek naar de gelijkmaker. Echter bied dit ook kansen voor ons om gevaarlijk te worden via de counter. In de 80ste minuut meent een speler van Meijel dat hij aan het handballen is en hij wordt hiervoor bestraft met een gele kaart. In die laatste 10 minuten speelde wij dus met een man meer en dat leidde bijna tot de beslissende 3-1. Maar Peter vergeet in de 86ste minuut de bal in het doel te schieten. Ook raakt Joey nog in de 88ste minuut de paal. Het blijft 2-1 en hiermee weten wij de 3 punten in Koningslust te houden.

Volgende week is er geen competitie. Wel spelen wij in de 32ste finale van het beker toernooi. We spelen dan om 12 uur in Sevenum tegen hun 4de elftal.

Man of the match: Roel Wijnands