Egchel 3 (zon) - Koningslust 2

Tim Lormans (kopbal)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

18 september 2016 11:30

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de competitie op het programma. We moesten op bezoek bij Egchel 3. Er waren vandaag 38 toeschouwers.

Voordat de scheidsrechter het beginsignaal gaf moest er eerst een drolletje van een zeearend worden verwijderd van het veld. Toen de wedstrijd eindelijk was begonnen duurde het niet lang voordat wij op 0-1 kwamen. In de 6e minuut geeft Roel W. de bal op Tim J. die op zijn Suarez door de verdediging loopt en de 0-1 binnen schiet. In de 15de minuut geeft Peter de bal voor op Tim J. die de bal geheel vrijstaand net naast weet te koppen. 1 Minuut later is het dan raak aan onze kant. Een speler van Egchel mag makkelijk doorlopen en scoort dan met een afstandsschot. 1-1. In de 20ste minuut maken Peter en Koen een een-twee waarna Koen op het doel schiet. Dit schot wordt gekeerd door de keeper en in de rebound weet Niels de bal ook niet in het doel te werken. In de 23ste minuut wordt er een niet slimme overtreding van ons gemaakt. Uit deze vrije trap weet Egchel de 2-1 te maken. In de 31ste minuut neemt Peter een hoekschop waaruit Koen de bal op het dak van het doel kopt. In de 40ste minuut wordt de stand nog erger. Uit een counter schiet de Egchelse spits de bal via de paal in het doel. 3-1. In de 44ste minuut krijgt Tim J. nog een kop kans maar weet deze weer langs het doel te koppen.

In de 2de helft moesten we dus de achterstand goed maken. Maar zo gaat het niet lopen. In de 59ste minuut gaat de spits van Egchel er van door met de bal en schiet deze in het doel. Echter staat deze buitenspel en wordt er netjes gevlagd. De scheidsrechter laat gewoon doorspelen en vind blijkbaar dat hij onze vlagger Joey niet nodig heeft nadat dit al de 3de keer was dat hij gewoon liet doorspelen. 4-1. In het verder verloop van de wedstrijd blijven wij op zoek naar de 4-2. In de 76ste minuut loopt Koen het strafschopgebied binnen en schiet de bal op doel. Deze wordt door de keeper tegen gehouden. In de 90ste minuut maken we eindelijk de 4-2. Na een goede voorzet van Christian weet Tim L. de bal in het doel te koppen. Enkele minuten hierna floot de scheidsrechter voor het einde.

Dit is dus geen goed begin van ons. Hopelijk kunnen we volgende week de 3 punten wel in Koningslust houden. Dan komen de mannen van TSC’04 3 op bezoek.