Helden E4 - Koningslust JO11-1

Ivo Schers (schot)

E-Pupillen (voorjaar), E1, 2e klasse 405

20 maart 2010 9:00

Op deze hele vroege morgen moesten we tegen het stugge Helden E4 , vorig seizoen speelden we 1-1 tegen dit team. We begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd en toonden vanaf het begin aan dat we de wedstrijd wouden winnen. Achter gaven we geen ruimte weg en zaten we er kort op en voorin kregen we enkele kansen die er nog niet in gingen. Uit de zoveelste corner kreeg Jacco de bal plots voor zijn linkerbeen en hij schoot verdiend de 1-0 tegen de touwen. Voor rust verandere het spelbeeld niet en bleven we de bovenliggende partij. We gingen de rust in met een 1-0 voorsprong. De jongens en meisje waren het erover eens dat er wat te halen viel in Helden vandaag.
Na rust gingen ze dus ook vrolijk verder met waar ze gebleven waren , vroeg storen, vrijlopen zonder bal en goed combineren. Helaas had onze topschutter vandaag zijn dag niet anders had de score al heel snel op kunnen lopen maar dit is hem vergeven.
Na een lange bal vanuit achter zette Ivo weer eens druk op de achterhoede van Helden, hij ontfutselde de bal van een tegenstander en schoot beheerst de 0-2 binnen.
De vreugde was enorm , vooral bij de doelpuntenmaker zelf , maar ook bij de rest van het team omdat ze wisten dat we deze voorsprong nooit meer uit handen zouden geven. Helden was niet bij machtte om een goede aanval op te zetten en Koningslust kreeg nog enkele hele goede mogelijkheden maar ook deze gingen er niet meer in.
De 0-2 eindstand was volkomen terrecht en onze kanjers kunnen weer 3 punten aan hun toaal toevoegen. Volgende week spelen we tegen Kessel E2 en met dezelfde passie en strijd als vandaag hebben we een goede kans op een mooi resultaat.