Egchel 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

Egchel 1 (zon)

Peter Janssen (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse E

14 maart 2010 14:30

Verslag Egchel – Koningslust 14 maart 2010.

Egchel vier, Koningslust één!

Het tweede treffen van OranjeWit en GeelZwart deze competitie. In Koningslust, toen nog Gemeente Helden, is de wedstrijd begonnen en geëindigd in de “brilstand”. In Egchel, nu Gemeente Peel en Maas, zullen de mannen van trainer John Pauliissen “Peel en Maas- geschiedenis” willen schrijven. De GONA-mannen van Roeland van Oudenhoven willen dit eerste Peel en Maas-treffen tussen Egchel en Koningslust natuurlijk aan hun zegekar binden. Derby’s hebben hun eigen “wetten”. Voorspellingen worden pas achteraf een waarheid. Dat geldt ook voor de wedstrijd van vanmiddag. Om kwart over vier staat de 4-1 eindstand op het scorebord. Een uitslag waar de Kemphaas mee kan leven en de  Brookhaas mee zal moeten leven. Voor de stand in de 5e klasse E betekent deze uitslag dat Egchel op gelijke hoogte komt met Koningslust. Scheidsrechter Weerts uit Overloon laat zich bij de aftrap assisteren door Ivo Peeters, pupil van de week. Op de eerste 10 minuten na heeft GONA weinig in de pap te brokken tegen het Oranje-Wit van Egchel. Egchel krijgt daar in wel drie hoekschoppen en GONA mikt in de persoon van Peter Janssen op de paal. Frank Ghielen ontwikkelt zich vanaf de 15e minuut tot goudhaantje van  deze wedstrijd. Een aanval over links wordt door hem feilloos tot een Egchelse voorsprong, 1-0, omgebogen. Amper twee minuten later schiet hij rakelings over. Geelzwart Koningslust is van slag. 22e minuut. Frank Ghielen zegt dankjewel na geknungel op het middenveld van GONA en laat doelman Rob Smets kansloos. 2-0! In de 32e minuut wordt Anton Eggers heengezonden na zijn tweede geel en proeft Egchel de smaak van 11 tegen 10. Tot overmaat van Koningsluster ramp moet Chris Lemmen geblesseerd de grasmat verruilen voor een dugoutplaats. Niettemin tracht GONA Egchel aan het wankelen te brengen. Bram Rongen zoekt het in de 40e minuut richting doellijn van Egchel. Zijn intentie strandt tegen de grasmat van het strafschopgebied. Scheidsrechter Weerts houdt het bij een strafschop die Peter Janssen, via de vingertoppen van doelman Roy Lemmen tot 2-1 omdoopt. Roel Wuisman heeft dan nog de mogelijkheid om de voorsprong voor Egchel  te verruimen. Een  schot van Nick Rongen strandt voor de thee op de vuisten van Egchel-doelman Roy Lemmen. Na de rust is het parapluweer. Ruud Teeuwen heeft de kans op de KO voor GONA. Zijn schot belandt in het zijnet. Overigens Ruuds laatste actie. In de 60e minuut wordt hij , na dubbel geel, heengezonden. Drie minuten daarvoor zien GONA’s vrienden met grote vrezen het tweede geknungel van deze middag. Frank Ghielen is er als de kippen bij en schiet de 3-1 in de boeken. GONA lijkt en is uitgeteld. Het voetbal neemt dezelfde vorm aan als het weer. Onaangenaam vanuit alle windstreken. Na vijf kwartier mag Sander Janssen aanleggen. Zijn vrije schop doet GONA voor de vierde maal pijn. De 4 -1 eidstand staat er. Bram Rongen kan daar, na de redding van Roy Lemmen, geen verandering in brengen.  Frank Ghielen geniet van de verdiende publiekswissel. Scheidsrecher Weerts fluit voor de laatste maal, de eerste 5 speelminuten van Tommy Janssen voor GONA’s eerste ten spijt. Egchel wint dik verdiend en datzelfde geldt voor de nederlaag van GONA. Egchel zet de 5-1 zeperd van de vorige week recht en Koningslust kan deze week gaan zoeken naar de vorm van de laatste uitwedstrijd. De spanning blijft in de 5e klasse E. Elke week zal er opnieuw gestreden moeten worden. De inzet is vooralsnog klassebehoud. Volgende week op papier een vrije zondag. De klimaatgoden hebben zich deze winter echter zodanig geplaagd dat de KNVB een inhaalprogramma in petto heeft. GONA is de gastheer voor VCH en Egchel krijgt Lierop op bezoek. De aanhangers van beide elftallen zullen hun favorieten dan ook weer gaan vergezellen op deze eerste lentedag. Tot de 21e!