10 bonne

Roel Smedts (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

6 december 2015 11:30

Gisteren hebben we niet hoeven te voetballen, maar vandaag wel. Jannes heeft zijn wedstrijd vanmorgen al gespeeld, maar door de " blessuretijd" was hij te laat bij gromme. Daar doen wij niet moeilijk over, 10 bonnen en we praten nergens meer over.

Voorafgaand aan de aftrap wilde de scheidsrechter kijken of de knappe koppen welke op de officiële knvb-pasjes staan ook echt op het veld aanwezig zijn. Na enkele schrikbarende constateringen bleek dit ook het geval te zijn waarna de scheids de wedstrijd liet beginnen.

de eerste 2 minuten zijn voor gona 3 en zijn we heer en meester op het knollenveld. Djie Ai Djo (Tim) die vandaag eens optijd is bleek ook nog eens wakker te zijn, hij ontweek een tackle die het veld, dat eerder een kraterlandschap was, vol raakte en gaf een steekpaas (Y). Op Speedo (Nick). Maar het ging zo snel dat het niet zeker was of het ook echt op Speedo was. Wat we met deze zinnen duidelijk willen maken is dat Vinzent (Jesper) de bal in het doel verwerkte en ons een vliegende start gaf. Vanaf de bank klonk het "VANDAAG WURD T 12-0", of het nu Tijs of Gies was kon de verslaggever niet horen. Al gauw werd duidelijk dat deze zoon van mental-coach Richard zijn voetbalverstand nog moet ontwikkelen, want het was Panningen dat de stand weer gelijk trok door een doelpunt te maken na een reeks fouten aan de linkerflank van Gona 3, 1-1.

Wat zich vandaag in panningen afspeelt is ongekend, het lijkt wel alsof de mannen van Gona 3 zich allemaal een gameconsole hebben aangeschaft, het lijkt wel een potje FIFA. Geen online-wedstrijd, maar een wedstrijd via "aftrap" waarin panningen bestuurd werd door de computer, de acties van koningsluster zijde vlogen de tegenstander om de nek en er werd stevig getriggerd. Tekenend hiervoor is de geweldige FIFA-tackle van Paulrus. Dit was fantastisch om te zien. Hij zette hem in, gooide zijn lichaam vol voor de bal en BOEM!!! Daar lag Paulrus op de grond. Hij ja wel de bal van de tegenstander ontfutseld en speelde hiermee verder. Maar dat is bijzaak.
Ruststand 1-1 en de mannen gaan enigszins met hangende kopjes het kleedlokaal in.

De heren leiders maken bekend dat er maarliefst 4 wissels zullen plaatsvinden. Er is behoorlijk wat nodig om het tij te kunnen keren en hier toch met 3 punten naar gromme weder te keren. Dit heeft tot gevolg dat er ook van verslaggever gewisseld gaat worden. De prachtige, maar onleesbare, lyrische beschrijvingen van The Magic (Roel)worden vervangen door het stenoschrift van onze wetenschapper de Kogel (Harm). Dit beloofd meer magie op het veld, maar echter een beknoptere beschrijving hierbeneden van de 2e helft. Verder wordt er door At Meister (Jannes) een ietwat vreemde reden gegeven voor de wissel Luc uit,Niels in, namelijk dat Luc teveel vrij staat. Hiermee bedoelde hij dat the Joker (niels) dus ook wel op de plek van voorstopper goed uit de verf zou komen.

Nou dan de 2e helft.

1-3 voorsprong, 2 afgekeurd door buiten spel, dus 2 niet. The Magic op goede plek en panningen ons goedgezind, edje. Hans Strijbos zag Vinzent (Jesper)de 1-4 maken op speciale manier. Janssen scoort, dus andere Janssen, Djie Ai Djo (Tim) ook, en 3 maal. Hattrick!! Helaas stokte de motor en bleef de eindstand op 1-7.

Het gaat weer voor de wind bij Gona 3. Dat zien we graag, want het wil weer zeggen een rondje van gromme! We gaan lekker en zijn van plan dat volgende week voort te zetten.
Grashoek staat dan thuis op het programma wat wil zeggen dat we in het nieuwe uit-tenue mogen spelen.

Drink er nog een, weltruste en tot volgende week!!